Sökning: "intern kundtillfredsställelse"

Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser innehållade orden intern kundtillfredsställelse.

  1. 1. Logistikoptimering med 3PL-Integration

    Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Institutionen för ingenjörsvetenskap

    Författare :Adam M. Seraj; [2024]
    Nyckelord :Logistics Optimization; Cost-effectiveness; Third-party Logistics; Economic Analysis; Logistikoptimering; Kostnadseffektivitet; Tredjepartslogistik; Ekonomisk analys;

    Sammanfattning :  Bakgrund – Essity, en framstående aktör inom hygien- och hälsobranschen, står inför utmaningar gällande logistikflödet för konsumentprodukter från produktionsanläggningen i Lilla Edet till kunder i Danmark. Den nuvarande logistikprocessen involverar intern transport med egna lastbilar till externa lager. LÄS MER

  2. 2. Kulturanalys av mättekniskt företag : Hur medarbetarnas kultur förhåller sig till de formella och uttalade värdena

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för samhällsbyggnad och industriell teknik

    Författare :Jacob Lejegård; [2023]
    Nyckelord :letter method; cornerstone model; internal customer satisfaction; culture; culture analysis; offensive quality development; organizational culture; brevmetoden; hörnstensmodellen; intern kundtillfredsställelse; kultur; kulturanalys; offensiv kvalitetsutveckling; offensivt kvalitetsarbete; organisationskultur;

    Sammanfattning : This study aims to examine the consistency between ascribed values and the prevailing culture in a company. The theoretical framework for the work consists of theories and concepts taken from offensive quality development and organizational culture. LÄS MER

  3. 3. Och det är motivationen i en, tror jag, som tänds av att man faktiskt gör saker gemensamt : En grundad teori om medarbetares perspektiv på delaktighet i förbättringsarbete inom grundskola

    Magister-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för kvalitets- och maskinteknik

    Författare :Mia Wilander; [2020]
    Nyckelord :participation in improvement; improvement; employee participation; continuous improvement; resistance to change; PDCA; TQM; Total Quality Management; teamwork; cooperation; school; compulsory school; peer pressure; internal customer satisfaction; personality trait; feedback; organizational change; organizational culture; delaktighet i förbättring; förbättring; medarbetares delaktighet; ständiga förbättringar; förändringsmotstånd; PDCA; TQM; Total Quality Management; teamwork; samarbete; skola; grundskola; grupptryck; intern kundtillfredsställelse; personlighetsdrag; återkoppling; organisationsförändring; organisationskultur;

    Sammanfattning : Kring grundskolemedarbetares delaktighet förbättringsarbete är forskningslandskapet tunt, speciellt beträffande studier där forskningsförfarande som förutsättningslöst tillåter multivetenskapliga fynd, praktiserats. För att fylla det gapet har Grundad Teori använts med intervjuer, fokusgruppsintervjuer och observationer för att uppnå studiens syfte, som var att förutsättningslöst, ur ett medarbetarperspektiv, bidra med ny teoribildning kring medarbetares delaktighet i förbättringsarbete inom grundskola. LÄS MER

  4. 4. Striving for excellence in quality when delivering projects in a new country to exceed client expectations and increase client satisfaction : A case study at Jacobs Engineering Group

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle

    Författare :Hampus Hansson; [2019]
    Nyckelord :Quality; Quality Assurance; Quality Control; Quality Management; Client Satisfaction; Client Expectations; Entering a new market; Project Delivery;

    Sammanfattning : When entering a new market and working for a new client, delivery of consistent and high quality is of great importance for future opportunities. Studies have shown that from having a good internal quality control and quality assurance for client deliveries leads to increased client satisfaction and consequently more successful projects. LÄS MER

  5. 5. Kundtillfredsställelse inom djursjukvården : En studie av intern och extern kundtillfredsställelse vid en distriktsveterinärmottagning

    Magister-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för kvalitets- och maskinteknik

    Författare :Ninnie Löfqvist; [2018]
    Nyckelord :Total Quality Management; customer satisfaction; animal health care; veterinarian; work environment; service quality; communication; Offensiv kvalitetsutveckling; kundtillfredsställelse; djursjukvård; veterinär; arbetsmiljö; tjänstekvalitet; kommunikation;

    Sammanfattning : Den arbetsrelaterade ohälsan i landet har blivit ett växande problem generellt. Bland veterinärer upplevs arbetsbelastningen vara hög, det är många som funderar på att byta yrke och självmordsfrekvensen är högre än för andra yrkesgrupper. LÄS MER