Sökning: "intern marknadsföring information"

Visar resultat 11 - 15 av 34 uppsatser innehållade orden intern marknadsföring information.

  1. 11. Fastighetsmäklaren som bärare av företagets varumärke : Intern marknadsföring och dess påverkan på organisationskulturen

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomi

    Författare :Claes Hielte; Fredrik Pettersson; [2013]
    Nyckelord :Organizational culture; internal marketing; branding and employee branding; Organisationskultur; intern marknadsföring; internalisering av varumärket och employee branding;

    Sammanfattning : Syftet med vår undersökning var att undersöka hur väl fastighetsmäklarföretag lyckats skapa en medvetenhet, acceptans och engagemang för företagets varumärke hos sina anställda. Vi har i studien även studerat organisationskulturens roll i byggandet av ’corporate identity’. LÄS MER

  2. 12. Kampen om eleverna. : En undersökning om hur konkurrensen och marknadsföringen har förändrats inom gymnasieskolan.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Pedagogiska institutionen

    Författare :Eva Göransson; [2013]
    Nyckelord :Konkurrens; Marknadsföring; Skolmarknad; Kommunikationsbudskap;

    Sammanfattning : Syftet med detta arbeta var att undersöka och kartlägga vilka marknadsföringsåtgärder som gymnasieskolorna använde sig av för att locka potentiella elever till just deras skola och analysera hur detta kan påverka eleverna. För att besvara syftet användes dessa frågeställningar Hur uppfattar gymnasieskolorna behovet av marknadsföring? Hur ser marknadsföringsåtgärderna ut vid berörda gymnasieskolor? samt Hur påverkar marknadsföring eleverna enligt teorin? Undersökningen genomfördes genom sex stycken semistrukturerade djupintervjuer med marknadsföringsansvariga vid respektive gymnasieskola. LÄS MER

  3. 13. ATT SKAPA EN AMBASSADÖR : EN UPPSATS OM VARUMÄRKESBYGGANDE INIFRÅN

    Kandidat-uppsats, Institutionen för informatik och media

    Författare :Alexandra Ekström Madrid; Fredrik Hermelin; [2012]
    Nyckelord :Organisationskommunikation; internkommunikation; intern kommunikation; ambassadörskap; varumärkesbyggande; intern marknadsföring; varumärke;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att undersöka hur den interna kommunikationen kan användas för att stärka den externa kommunikationen, det vill säga stärka varumärket och förenkla varumärkesbyggandet. Genom att de anställda verkar som ambassadörer för varumärket kan ett företag stärka sin position både externt och internt. LÄS MER

  4. 14. Corporate Social Responsibility : En fallstudie om hur två hotell arbetar med Corporate Social Responsibility och hur det kommuniceras ut till kunden

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Kalmar/Handelshögskolan BBS

    Författare :Latif Yasmin; [2012]
    Nyckelord :Corporate Social Responsibility; CSR; kommunikationskanaler; hotellbranschen; kundensperspektiv;

    Sammanfattning : Uppsatsen handlar om hur två hotell arbetar med CSR, hur CSR-arbetet kommuniceras mot kund och följaktligen hur kunderna uppfattar CSR-arbetet utifrån hur hotellen kommunicerar CSR-arbetet. Intresset för CSR väcktes första gången när jag började studera på universitetet. LÄS MER

  5. 15. Att leda konsulter - tre vägledande principer

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Suzan Idriz; Stina Gärdsell; Eleonora Cantera Ahlman; [2012]
    Nyckelord :känslomässigt engagemang bemanningsbranschen intern marknadsföring konsult ledning human potential management service management rekrytering; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Denna uppsats har som huvudsyfte att undersöka hur man skapar effektiva organisationer i en tillvaro där människor är anställda på olika villkor. Vi avser att beskriva och analysera vilka aspekter ledningen kan påverka för att få konsulter att arbeta som medkrafter. LÄS MER