Sökning: "intern marknadsföring information"
Visar resultat 16 - 20 av 34 uppsatser innehållade orden intern marknadsföring information.
16. 2B or not 2B : en fallstudie på ett litet B2B-företags interna och externa kommunikation
Kandidat-uppsats, Institutionen för journalistik, medier och kommunikation (JMK)Sammanfattning : Betydelsen av varumärke, identitet och image på dagens konsumentmarknad är sällan ifrågasatt och bekräftas av mängder med studier. Det som däremot inte är lika klarlagt är vilken roll dessa begrepp spelar på den lite mer ljusskygga industrimarknaden. LÄS MER
17. En fantastisk upplevelse - En studie av säsongsanställd frontpersonal i upplevelseekonomin
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Uppsatsens syfte är att undersöka hur säsongsanställda på en nöjespark upplever sina möjligheter att skapa positiva upplevelser i servicemötet. För att besvara syftet utgick vi från följande frågeställningar; Hur upplever de säsongsanställda att arbetsgivarna förser dem med förutsättningar för att skapa positiva upplevelser och kundkontakter? Hur resonerar de säsongsanställda kring betydelsen av medarbetarnas roll för att skapa positiva upplevelser och kundkontakter? Hur upplever de säsongsanställda sin egen roll i att skapa positiva upplevelser och kundkontakter? Det är en kvalitativ studie som baseras på fem djupintervjuer, fyra mejlintervjuer samt dokumentstudier. LÄS MER
18. Performance Management in Self-Managing Teams : A case study of a knowledge-intensive company
Master-uppsats, Industriell marknadsföring och industriell ekonomi; Tekniska högskolanSammanfattning : For many companies, especially the ones that are knowledge-intensive such as consulting companies or service delivery firms, it has been increasingly popular to organize the employees in so called self-managing teams. These teams have proven to increase efficiency as they reduce overhead costs by not having the need of being supervised by a manager. LÄS MER
19. Villatidningen : En studie i problemidentifiering av intern kommunikation och marknadsföring
Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Intern och extern kommunikation är två omfattande begrepp som båda utgör en betydande deli forskningsområden som marknadsföring och organisationsteori. Kommunikation sombegrepp inom företagsekonomi har fått allt större betydelse och forskningsutrymme undersenare år då dessa faktorer blivit en alltmer erkänd företagsfunktion som kräver struktur,planering och analytiskt engagemang. LÄS MER
20. Inside-out : En studie om intern varumärkesutveckling
Kandidat-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitetSammanfattning : I och med att marknader blir allt mer mättade och produkter allt mer homogena blir pressen större på företagen att genom sin kundinriktade personal tillföra ett mervärde till produkterna. Detta ökar det totala värdet för kunden och särskiljer ett företag från dess konkurrenter. LÄS MER