Sökning: "intern marknadsföring information"

Visar resultat 16 - 20 av 34 uppsatser innehållade orden intern marknadsföring information.

  1. 16. 2B or not 2B : en fallstudie på ett litet B2B-företags interna och externa kommunikation

    Kandidat-uppsats, Institutionen för journalistik, medier och kommunikation (JMK)

    Författare :Joakim Jörlander; [2012]
    Nyckelord :b2b; företagskommunikation; varumärke; intern marknadsföring; relationsmarknadsföring; identitet; image;

    Sammanfattning : Betydelsen av varumärke, identitet och image på dagens konsumentmarknad är sällan ifrågasatt och bekräftas av mängder med studier. Det som däremot inte är lika klarlagt är vilken roll dessa begrepp spelar på den lite mer ljusskygga industrimarknaden. LÄS MER

  2. 17. En fantastisk upplevelse - En studie av säsongsanställd frontpersonal i upplevelseekonomin

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Maria Wallin; Astrid Ståhl; Rebecka Ragnewall; [2012]
    Nyckelord :upplevelser; ledarskap; samhörighet; säsongsanställning; Social Sciences;

    Sammanfattning : Uppsatsens syfte är att undersöka hur säsongsanställda på en nöjespark upplever sina möjligheter att skapa positiva upplevelser i servicemötet. För att besvara syftet utgick vi från följande frågeställningar; Hur upplever de säsongsanställda att arbetsgivarna förser dem med förutsättningar för att skapa positiva upplevelser och kundkontakter? Hur resonerar de säsongsanställda kring betydelsen av medarbetarnas roll för att skapa positiva upplevelser och kundkontakter? Hur upplever de säsongsanställda sin egen roll i att skapa positiva upplevelser och kundkontakter? Det är en kvalitativ studie som baseras på fem djupintervjuer, fyra mejlintervjuer samt dokumentstudier. LÄS MER

  3. 18. Performance Management in Self-Managing Teams : A case study of a knowledge-intensive company

    Master-uppsats, Industriell marknadsföring och industriell ekonomi; Tekniska högskolan

    Författare :Emelie Eriksson; Emelie Öjersson; [2012]
    Nyckelord :Knowledge-intensive companies; Self-managing teams; Performance management; Goal setting; Performance Feedback; Performance appraisal; målstyrning; feedback; utvärdering;

    Sammanfattning : For many companies, especially the ones that are knowledge-intensive such as consulting companies or service delivery firms, it has been increasingly popular to organize the employees in so called self-managing teams. These teams have proven to increase efficiency as they reduce overhead costs by not having the need of being supervised by a manager. LÄS MER

  4. 19. Villatidningen : En studie i problemidentifiering av intern kommunikation och marknadsföring

    Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Philip Ivarsson; Erik Frimodig; [2009]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Intern och extern kommunikation är två omfattande begrepp som båda utgör en betydande deli forskningsområden som marknadsföring och organisationsteori. Kommunikation sombegrepp inom företagsekonomi har fått allt större betydelse och forskningsutrymme undersenare år då dessa faktorer blivit en alltmer erkänd företagsfunktion som kräver struktur,planering och analytiskt engagemang. LÄS MER

  5. 20. Inside-out : En studie om intern varumärkesutveckling

    Kandidat-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitet

    Författare :Frida Bergström; Malin Nilsson; [2009]
    Nyckelord :intern marknadsföring;

    Sammanfattning : I och med att marknader blir allt mer mättade och produkter allt mer homogena blir pressen större på företagen att genom sin kundinriktade personal tillföra ett mervärde till produkterna. Detta ökar det totala värdet för kunden och särskiljer ett företag från dess konkurrenter. LÄS MER