Sökning: "intern marknadsföring information"
Visar resultat 21 - 25 av 34 uppsatser innehållade orden intern marknadsföring information.
21. SponsorSHIP – En identifiering av kritiska faktorer vid titelsponsring.
Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Abstract Title: SponsorSHIP – an identification of critical factors for title sponsoring. Author: Linus Alenvret-Larsson, Calle Hökby & Kristoffer Thuresson Tutor: Carl R. Hellberg, Pavla Kruzela Purpose: To identify and analyse critical factors for title sponsoring of global itinerant sport events in the multimillion category. LÄS MER
22. Med kunden i fokus? : En studie av hur kundklubbar påverkar verksamheten inom svenska företag
Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Varje dag använder sig miljontals svenskar av någon form av medlems- eller kundklubbskort när de handlar i butik, kontaktar en kundtjäst eller loggar in på ett företags hemsida. Motiven till detta kan förstås vara olika - det kan vara smidigt, lönsamt eller nödvändigt för att överhuvudtaget få den hjälp och service man önskar. LÄS MER
23. Intern Marknadsföring : En rapport om intern marknadsföring inom produktionsföretag
Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET); Högskolan i HalmstadSammanfattning : Utifrån den teori som idag finns om intern marknadsföring upptäckte vi som forskare för dennarapport att det skrivits relativt lite om intern marknadsföring i produktionsföretag jämfört med itjänsteföretag, varför vi såg det intressant att gå djupare in på detta område. Vi diskuteradedärefter syftet med rapporten som blev att kartlägga hur intern marknadsföring tillämpas i ettproduktionsföretag utifrån de tre olika perspektiven; utbildning, informationsspridning och kundmedvetenhet. LÄS MER
24. Vem är vi eller vad är vi? : -En studie av identiteter hos ett tjänsteföretag
Magister-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitetSammanfattning : Ledningen för försäkringsbolaget i denna studie arbetar med att implementera ett nytt kommunikationskoncept som vi kallar ”socialt ansvarstagande”. Detta koncept ska förankras, både externt ut mot kund samt internt hos personal. LÄS MER
25. Kommuners hantering av företagsetableringar : En guide för näringslivschefer och näringslivsenheter
Magister-uppsats, Akademin för hållbar samhälls- och teknikutvecklingSammanfattning : Problem: Nya företag är viktiga för en kommun. Kommuner arbetar dock väldigt olika när det gäller att hantera nya företagsetableringar. Vissa kommuner arbetar mer aktivt medan andra är mer passiva och ambitionerna skiljer sig starkt åt mellan dem. Företagen har ofta fler alternativa etableringsorter. LÄS MER