Sökning: "intern marknadsföring information"
Visar resultat 6 - 10 av 34 uppsatser innehållade orden intern marknadsföring information.
6. Intern kommunikation i växande organisationer - En fallstudie på Event AB
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Strukturella förändringar och uppdateringar blir allt vanligare och mer väsentligt för attföretag ska kunna överleva i en konstant föränderlig miljö. Men trots behovet av att uppdateraoch utveckla sin organisation är dessa förändringar inte alltid väl mottagna. LÄS MER
7. Marknadsföring av Sjömansbiblioteket : En studie i kommunikationen mellan ett specialbibliotek och dess användare
Magister-uppsats, Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : The purpose of this Master's thesis is to examine how the Swedish Seamen's library, situated in Rosenhill Gothenburg, communicates with its users; i.e. the seamen. LÄS MER
8. Jag är Handelsbanken : En fallstudie om Handelsbankens interna marknadsföring
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Bakgrund: Det diskuteras ideligen kring de fyra storbankerna i media angående trender och framtidsutsikter. I Sverige är utbudet av banker stort, trots det skiljer de sig inte mycket åt gentemot kunder. Företag arbetar ständigt med att positionera varumärket gentemot kunder, dock skall inte den interna marknadsföringen bortses. LÄS MER
9. Detaljhandelns användande av frontlinjepersonalen, som betydelsefull faktor för kundrelationer och skapande av intäkt
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/FöretagsekonomiSammanfattning : Syftet med denna studie var att komma fram till om kedjeföretag inom detaljhandeln intagit ett serviceperspektiv, där fokus ligger på relationer. Detta genom att undersöka hur aktörerna använder sin frontlinjepersonal. LÄS MER
10. Technology Strategies for Personalized Marketing in the Computer Game Industry
Master-uppsats, KTH/Industriell ekonomi och organisation (Inst.)Sammanfattning : The computer game industry has during the past years performed a paradigm shift from physical to digital online retailing based on game portals. Due to the many possibilities Big Data in combination with personalized marketing provides, especially in the form on in-game shops in the software, it is interesting for the computer game companies to investigate how this marketing approach can be performed most beneficially. LÄS MER