Avancerad sökning
Visar resultat 1 - 5 av 32 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.
1. En fallstudie av en organisation som arbetar utan marknadsavdelning
Kandidat-uppsats, Högskolan i HalmstadSammanfattning : The influence of the marketing department has decreased while marketing can be seen as vital for companies. The purpose of the study was to examine a company without a marketing department. Further, the essay research the usage of internal marketing of the company. LÄS MER
2. Varför internationell marknadsföring : En studie om internationella marknadsföringsstudenters motivationer bakom deras programval
Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Industriell ekonomi och organisationSammanfattning : Abstract Date: 2020/06/02 Level: Bachelor thesis in Business Administration, 15 cr Institution: School of Business, Society and Engineering, Mälardalen University Authors: D’alessandro Maximillian & Mills Dominic (1995/02/11) (1998/09/26) Title: Why international marketing? - A study on the underlying motivational factors behind international marketing students choice of higher education Tutor: Andreas Pajuvirta Keywords: Motivation, students, consumer behaviour, hedonism, utilitarism, intrinsic motivation, extrinsic motivation Research question: Which motivational factors affect students when choosing the international marketing programmes in Sweden? Purpose: The aim of this study is to contribute to a greater understanding of the existing, limited research regarding the motivational factors behind international marketing students choice of course. Furthermore, the study aims to create a holistic view of what motivational factors affect international marketing students when choosing their course. LÄS MER
3. Intern Employer Branding – strategier för att behålla kvalificerade medarbetare
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/PedagogikSammanfattning : I dagens kunskapsintensiva samhälle har humankapitalet blivit ett allt viktigare konkurrensmedel för organisationer. På en alltmer rörlig arbetsmarknad där det råder stor brist på ingenjörer har det som följd blivit allt högre konkurrens mellan arbetsgivare om denna yrkesgrupp. LÄS MER
4. Varumärket som framgångsfaktor: en fallstudie av musikbolaget RMH
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)Sammanfattning : Syfte Syftet med uppsatsen är att analysera företaget RMH:s (Respect My Hustle) varumärke och identifiera vilka faktorer relaterade till just varumärket som kan ses som framgångsfaktorer för företaget som en representant för mindre bolag inom musiksektorn. Syftet definieras ytterligare i två delsyften: 1. LÄS MER
5. Kommunikation av det kommunala hållbarhetsarbetet : en fallstudie av Växjö kommun
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of EconomicsSammanfattning : To promote sustainable development is a vital aspect of ensuring a safe and enduring future for our world. In efforts to increase the global commitment he UN has set 17 goals for the sustainability work of its member states. In the Swedish public sector these goals have been incorporated at different levels of control. LÄS MER