Sökning: "intern marknadsföring organisation"

Visar resultat 21 - 25 av 32 uppsatser innehållade orden intern marknadsföring organisation.

  1. 21. Internmarknadsorientering : Förutsättningar för effektiv intern marknadsföring

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :William Nebel; Alexandra Johansson; [2008]
    Nyckelord :intern marknadsföring; internmarknadsorientering;

    Sammanfattning : Internal marketing has been proposed as a means of gaining competetive edge in a market where service quality is an important precursor to performance. Still, the practical application of internal marketing remains relatively limited, which is hypothesized to be partly attributable to a widespread lack of the required philosophy which facilitates the effective implementation of internal marketing. LÄS MER

  2. 22. De traditionella flygbolagens överlevnad på den skandinaviska marknaden : en studie om SAS Sverige

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Susanna Henriksson; Charlotte Fränneby; [2008]
    Nyckelord :Loyalty; Involvement; Relationship Marketing; Business concept; Branding; Internal marketing; Creating a higher value; SAS Sweden; Traditional airlines; Gap analysis.; Lojalitet; Involvering; Relationsmarknadsföring; Affärsidé; Branding; Intern marknadsföring; Mervärdeskapande; SAS Sverige; Traditionella flygbolag; Gapanalys.;

    Sammanfattning : The traditional airlines exist on a market that is distinguished by an increasing competition. They are often partly or completely owned by the government and are characterized by slow decision making. Because of their existing structure and old business culture the traditional airlines find it hard to use price as a means of competition. LÄS MER

  3. 23. Internt varumärkesbyggande : - hinder och stöd inom organisationen

    Magister-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitet

    Författare :Kristin Sundén; Johanna Wahlberg; [2008]
    Nyckelord :intern kommunikation; intern marknadsföring; varumärkesbyggande; varumärke;

    Sammanfattning : Ett företags varumärke kan utgöra en avgörande konkurrensfördel och vara en viktig tillgång för företaget. Mycket fokus, såväl inom forskning som i näringslivet, har traditionellt legat på hur externa kommunikationsverktyg används för att bygga och stärka varumärket. LÄS MER

  4. 24. Utmaningar med att kundorientera elithockeyföreningar

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Veronica Eklund; Thomas Arildsson; [2007]
    Nyckelord :Kundorientering; Relationsmarknadsföring; Intern marknadsföring; Interaktiv marknadsföring; Ideellt arbete; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Fler och fler elitföreningar arbetar idag mer som rena företag och har som mål att tillfredsställa kundernas krav och behov. Deras organisation består dock fortfarande övervägande av ideellt arbete, vilket kan skapa problem i deras arbete med att vara kundorienterade. LÄS MER

  5. 25. Intern marknadsföring - från hinder till möjligheter

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Anette Särén; Daniela Foussianis; Helena Nielsen; [2007]
    Nyckelord :intern marknadsföring; intern kommunikation; motivation; empowerment; organisationskultur; organisationsstruktur; monopol och apoteket ab.; Organizational science; Organisationsteori; Social Sciences;

    Sammanfattning : Handledare: Szilvia Gyimothy och Bo Markulf Problem: Apoteket AB har börjat satsa på extern marknadsföring som en förberedelse inför avregleringen av monopolet. Men förutsättningen för att få en framgångsrik extern marknadsföring gentemot kunderna är att företag har en fungerande intern marknadsföring. LÄS MER