Sökning: "intern marknadsföring organisation"
Visar resultat 21 - 25 av 32 uppsatser innehållade orden intern marknadsföring organisation.
21. Internmarknadsorientering : Förutsättningar för effektiv intern marknadsföring
Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Internal marketing has been proposed as a means of gaining competetive edge in a market where service quality is an important precursor to performance. Still, the practical application of internal marketing remains relatively limited, which is hypothesized to be partly attributable to a widespread lack of the required philosophy which facilitates the effective implementation of internal marketing. LÄS MER
22. De traditionella flygbolagens överlevnad på den skandinaviska marknaden : en studie om SAS Sverige
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : The traditional airlines exist on a market that is distinguished by an increasing competition. They are often partly or completely owned by the government and are characterized by slow decision making. Because of their existing structure and old business culture the traditional airlines find it hard to use price as a means of competition. LÄS MER
23. Internt varumärkesbyggande : - hinder och stöd inom organisationen
Magister-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitetSammanfattning : Ett företags varumärke kan utgöra en avgörande konkurrensfördel och vara en viktig tillgång för företaget. Mycket fokus, såväl inom forskning som i näringslivet, har traditionellt legat på hur externa kommunikationsverktyg används för att bygga och stärka varumärket. LÄS MER
24. Utmaningar med att kundorientera elithockeyföreningar
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Fler och fler elitföreningar arbetar idag mer som rena företag och har som mål att tillfredsställa kundernas krav och behov. Deras organisation består dock fortfarande övervägande av ideellt arbete, vilket kan skapa problem i deras arbete med att vara kundorienterade. LÄS MER
25. Intern marknadsföring - från hinder till möjligheter
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Handledare: Szilvia Gyimothy och Bo Markulf Problem: Apoteket AB har börjat satsa på extern marknadsföring som en förberedelse inför avregleringen av monopolet. Men förutsättningen för att få en framgångsrik extern marknadsföring gentemot kunderna är att företag har en fungerande intern marknadsföring. LÄS MER