Sökning: "intern marknadsföring storytelling"
Hittade 4 uppsatser innehållade orden intern marknadsföring storytelling.
1. Det ligger i människans natur att berätta historier : Hur corporate storytelling på intranätet kan öka personalens tillfredsställelse
Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)Sammanfattning : Titel: Det ligger i människans natur att berätta historier - Hur corporate storytelling på intranätet kan öka personalens tillfredsställelse Författare: Maria Karlsson & Cecilia Lindberg Handledare: Kent Sahlgren Nivå: Kandidat i marknadsföring, (15 högskolepoäng), Våren 2010 Nyckelord: Corporate Storytelling, Intern marknadsföring, Kommunikationsföringsverktyg, Shannon & Weaver modell, Intranätet, tillfredsställelse Fråga: Hur kan stora svenska banker använda intern Corporate Storytelling på sitt intranät för att öka personalens tillfredsställelse på arbetsplatsen? Purpose: Denna uppsats avser beskriva och förklara hur stora svenska banker i praktiken kan använda intern storytelling som ett verktyg på företagets intranät för att öka personalens tillfredställelse på arbetsplatsen. Method: En kvalitativ forskningssats har används på ett fallföretag, Swedbank. LÄS MER
2. Berättelsen om varumärkesambassadörer -En studie om storytelling som ett internt verktyg för att få personalen på Systembolaget att "leva" varumärket
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Serviceföretag är beroende av att frontlinjepersonalen kan infria varumärkeslöftena i mötet med kunden. En förutsättning för att kundens förväntningar ska uppfyllas är att budskapen i den interna och den externa kommunikationen överensstämmer. LÄS MER
3. Alla minns en bra historia - En studie om användandet av corporate storytelling internt
Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)Sammanfattning : Uppsatsens syfte är att med utgångspunkt i den teoretiska referensramen och en deskriptiv fallstudie av tre företag få ökad förståelse för hur kommunikations- och marknadsföringsverktyget storytelling används i svenska företag. Syftet är även att identifiera vilka effekter verktyget kan ge och studera hur storytelling kan påverka företagskulturen. LÄS MER
4. Två berättelser - en hotellkedja - en studie om storytelling och företagskultur
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Storytelling syftar till att genom historier, verkliga eller påhittade, skapa spänning och effekt kring produkten eller tjänsten som förmedlas. Syftet med vår uppsats är att belysa den process som kan uppstå mellan ett företags storytelling och personalens känsla av samhörighet. LÄS MER