Sökning: "intern och extern CSR"

Visar resultat 1 - 5 av 20 uppsatser innehållade orden intern och extern CSR.

  1. 1. Sponsring inom lokalfotbollen i Göteborg : Värdesamskapande och etiska hänsynstagande

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Sam Toosi; Mattias Ifter; [2022]
    Nyckelord :Business Economics; Marketing; Sponsorship; Football; CSR; Value co-creation; Ethics; Corporate values; Företagsekonomi; Marknadsföring; Sponsring; Fotboll; Föreningsliv; CSR; Värdesamskapande; Etik; Värderingar;

    Sammanfattning : Denna studie undersöker och analyserar sponsringssamarbeten på lokal nivå med avgränsning mot lokala fotbollsföreningar i Göteborg. Avgränsning beror till stor del på den ökade populariteten bland sponsorer att engagera sig i lokala fotbollsföreningar. LÄS MER

  2. 2. Hållbarhetsarbete och organisationens effektivitet

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Cecilia Railert; Cecilia Brandt; [2020]
    Nyckelord :CSR; CSR-redovisning; hållbarhetsredovisning; hållbarhet; effektivitet; intern och extern CSR; Sverige; Finland;

    Sammanfattning : Idag är hållbarhetsstrategier inte en konkurrenskraftig fördel, utan en nödvändighet. Trots dettatenderar studier om hållbarhet att fokusera på dess positiva effekter gällande externaintressenter och marknadsföring. LÄS MER

  3. 3. Påverkar intern CSR social hållbarhetsprestation i försäkringsbranschen? : En kvantitativ studie av sambandet mellan intern och extern CSR hos europeiska försäkringsbolag

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Catrin Hård; Lisa Svanemar Fredriksson; [2020]
    Nyckelord :intern CSR; extern CSR; reputation management; knowledge management; försäkringsbranschen;

    Sammanfattning : Syfte: Studiens syfte är att undersöka sambandet mellan intern och extern corporate social responsibility samt hur den sociala hållbarhetsprestationen påverkas av de interna dimensionerna av corporate social responsibility i europeiska försäkringsbolag. Tidigare studier har undersökt sambandet mellan intern och extern CSR, men inte i försäkringsbranschen och sällan inkluderat sambandets orsaker eller intern CSR:s dimensioner. LÄS MER

  4. 4. Barriärer vid implementering av en cirkulär affärsmodell. : En fallstudie av ett IKEA-varuhus i Mellansverige.

    Magister-uppsats, Karlstads universitet

    Författare :Nora Gustafsson; Elin Lindholm; [2020]
    Nyckelord :Circular economy; circular business model; CSR; innovation; communication; corporate culture; green consumer.; Cirkulär ekonomi; cirkulär affärsmodell; CSR; innovation; kommunikation; företagskultur; grön konsument.;

    Sammanfattning : Uppsatsen syftar till att bidra med kunskap kring de svårigheter och de barriärer som föreligger vid en implementering av en cirkulär affärsmodell. Studien utgår från ett företagsperspektiv, vilket även kompletterats med ett kundperspektiv för att skapa ett holistiskt perspektiv. LÄS MER

  5. 5. CSR och Organisatorisk Identifiering : En kvantitativ studie om anställdas uppfattning av CSR och deras organisatoriska identifiering

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Gustav Andersson; Jonas Ebbvik Neuman; [2019]
    Nyckelord :Corporate social responsibility; CSR; Organizational Identification; OID; tenure; Corporate social responsibility; CSR; Organisatorisk Identifiering; OID; anställda år;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet är att förklara sambanden mellan anställdas uppfattning av olika dimensioner av Corporate Social Responsibility (CSR) och deras Organisatoriska Identifiering (OID), samt hur antal anställda år i organisationen inverkar på sambanden.   Metod: En modererad hierarkisk multipel regressionsanalys användes för att analysera sambanden mellan variablerna. LÄS MER