Sökning: "intern och extern information"

Visar resultat 1 - 5 av 116 uppsatser innehållade orden intern och extern information.

  1. 1. Framtidens VVS-konsult : En utvecklad användning av BIM inom VVS-branschen genom en adaptering av Knowledge Management

    Master-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Jonathan Zwahlen; Henrik Witt; [2023]
    Nyckelord :BIM; HVAC; Consultant; Knowledge Management; Absorptive Capacity; Organizational Culture; Sustainability; BIM; VVS; Konsult; Kunskapshantering; Absorptionsförmåga; Organisationell kultur; Kunskap; Hållbarhet;

    Sammanfattning : As a result of the need for the construction industry to become more and more efficient, this sets new requirements for an increased digitalization of the construction industry as a whole. As consultants are considered a crucial role in the early stages of construction projects, this requires a deeper understanding of the role of consultants in the early stages of construction projects and their further development. LÄS MER

  2. 2. Problemlösning genom AI : En kvalitativ studie om hur chatbotar kan förbättra dokumentation och informationssökning

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för informationsteknologi

    Författare :Jens Thorsen; Youssef Al-Saleh; [2023]
    Nyckelord :knowledge management; knowledge sharing; knowledge transfer; informaton retrieval; Information system; virtual assistant; chatbot och knowledge management system;

    Sammanfattning : Kunskapshantering är ett forskningsområde som handlar om att samla in, dela, förvalta samt applicera kunskap. Chatbotars användningsområde har idag främst varit för att öka den operativa effektiviteten, personifiera organisationers kundtjänst och genomföra datadrivna beslut. LÄS MER

  3. 3. Socialsekreterares upplevelser av yrkeshandledning inom ekonomiskt bistånd

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för hälsa och samhälle (HS)

    Författare :Pontus Swenson; Cuevas Lecaros Simon; [2023]
    Nyckelord :Supervision; social work; social worker; reflection; swedish social services; economic aid; system theory; Handledning; socialt arbete; socialarbetare; reflektion; svenska socialtjänsten; ekonomiskt bistånd; systemteori;

    Sammanfattning : Enligt den svenska socialtjänstlagen ska allt klientarbete som utförs vara av hög kvalitet (SFS 2001:453). Socialt arbete beskrivs som känslomässigt krävande och därför framställs handledning som ett viktigt stöd för socialarbetare i deras yrkesroll. LÄS MER

  4. 4. Optimal Distinct Persona : En fallstudie om internt utvecklade personas och teorin optimal distinctiveness applicerat på personametoden

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Emil Pettersson; Moa Ringblad; Amanda Krjukoff; [2022]
    Nyckelord :Persona; optimal distinctiveness; fashion industry; clothing company; social identity theory; case study; attributes; adaptation; optimal distinct persona; target group; Persona; optimal distinctiveness; modebranschen; klädföretag; social identity theory; fallstudie; attribut; anpassning; optimal distinct persona; målgrupp;

    Sammanfattning : Personas är något som används av företag idag inom en mängd branscher och däribland modebranschen. Det används för att skapa en bild av sin kund och rikta sig mot en tydlig målgrupp. LÄS MER

  5. 5. Hur arbetar arbetsgivare med employer branding för att attrahera och behålla medarbetare? : En kvalitativ studie om betydelsen av organisationers arbetsgivarvarumärke.

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Olga Wohlfahrt; Agnes von Lode; [2022]
    Nyckelord :Arbetsgivarvarumärke; organisationer; rekrytering; intern employer branding; extern employer branding;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att öka förståelsen kring hur arbetsgivare arbetar för att behålla sina befintliga medarbetare och även locka till sig potentiella medarbetare från arbetsmarknaden. Detta undersöks genom att se över hur arbetsgivarna arbetar med employer branding, även kallat arbetsgivarvarumärke, vilket är det strategiska arbete företag gör med sitt varumärke för att öka företagets attraktionskraft gentemot både befintliga och potentiella medarbetare. LÄS MER