Sökning: "intern och extern marknadsföring företagskultur"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden intern och extern marknadsföring företagskultur.

  1. 1. Samspelet mellan företagskultur och intern Employer Branding - En fallstudie på ett svenskt konsultbolag

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Matilda Schön; Irma Leijon; [2018]
    Nyckelord :Företagskultur; företagsidentitet; teamwork; varumärkesidentitet; decentralisering; intern Employer Branding; extern Employer Branding; implementering av intern Employer Branding; värderingar; varumärke; Social Sciences;

    Sammanfattning : Syftet med den här studien är att undersöka hur företagskultur och intern Employer Branding samspelar inom ett företag i syfte att stärka varumärkeskulturen. De frågeställningar som studien grundas på är: · Hur uppfattas den rådande företagskulturen i ett svenskt konsultbolag? · Vilka verktyg används för att attrahera nya medarbetare samt för att behålla och utveckla personalen? För att besvara dessa frågeställningar har vi använt oss av en kvalitativ fallstudie som forskningsdesign. LÄS MER

  2. 2. Människor i arbete – en studie om hur man skapar en motiverad personalstyrka

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Sandra Rebecca Blad; Jenny Schier; Katarina Engström; [2006]
    Nyckelord :strategiskt ledarskap; humankapital; intern marknadsföring; företagskultur; kommunikation; motivationsfaktorer samt belöningssystem.; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : I dagens moderna tjänsteföretag har kunskap och intern marknadsföring blivit allt mer relevant i syfte att förbättra företagets lönsamhet. Humankapitalet är en kritisk resurs i tjänsteföretag. Vi har därför valt att undersöka detta ämne med fokus på personalmotivation och belöning. LÄS MER