Sökning: "intern order"

Visar resultat 1 - 5 av 385 uppsatser innehållade orden intern order.

  1. 1. Modellering av extern fosforbelastning till Vombsjön : En studie med hydrologiska modellen Soil and Water Assessment Tool, SWAT+

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå,

    Författare :Johanna Jönsson; [2024]
    Nyckelord :Phosphorus; Eutrophication; Agriculture; Hydrological Model; Soil and Water Assessment Tool; Fosfor; övergödning; jordbruk; hydrologisk modell; Soil and Water Assessment Tool;

    Sammanfattning : Vombsjön är en av de viktigaste dricksvattentäkterna i södra Skåne som förser bland annat Malmö och delar av Lund med dricksvatten. Sjön lider av övergödning och återkommande algblomningar som komplicerar dricksvattenproduktionen. LÄS MER

  2. 2. "Den största svårigheten är väl att vi inte riktigt når dem" : Samverkans betydelse för socialtjänstens bedömningar av våldsutövare som också är föräldrar

    Magister-uppsats, Marie Cederschiöld högskola/Institutionen för socialvetenskap

    Författare :Lina Lundberg; [2024]
    Nyckelord :Social services; Cooperation; Collaboration; Domestic violence; Perpetrators of domestic violence; Parent; Caregiver; Social worker.; Socialtjänsten; Samverkan; Våld i nära relation; Våldsutövare; Förälder; Omsorgsperson; Socialarbetare;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att undersöka vilken betydelse socialtjänstens samverkan har för bedömning av våldsutövare som också är föräldrar. Genom en kvalitativ undersökning genomfördes semistrukturerade intervjuer med tre arbetsgrupper inom socialtjänsten, informanterna i studien kommer på något vis i kontakt med våldsutövare. LÄS MER

  3. 3. Organisation och ledning för innovation och stabil produktion : En fallstudie på en svensk organisation

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för samhällsbyggnad och industriell teknik

    Författare :Annika Green; [2023]
    Nyckelord :adaptive leadership; adhocracy; ambidextrous organizations; quality; quality technology; leadership; offensive quality development; organizations; organizational culture; processes; adaptivt ledarskap; ad hoc-krati; ambidextra organisationer; kvalitet; kvalitetsteknik; ledarskap; offensiv kvalitetsutveckling; organisation; organisationskultur; processer;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att visa hur olika arbetssätt som är till synes oförenliga, det kreativa och problemlösande samt det stabila och produktionsmässiga, kan förenas inom samma verksamhet, med hög kvalitet och intern nöjdhet för de båda arbetssätten. Dagens organisationer är mer komplexa och med medarbetare som har högre kompetens, detta ställer krav på hur organisationer behöver struktureras och styras. LÄS MER

  4. 4. Method Development & Analysis of Seals using FEM

    Master-uppsats, KTH/Maskinkonstruktion

    Författare :Lovisa Svanborg Östlin; [2023]
    Nyckelord :FEM; guidelines; hyperelastic materials; hyperelastic material models; method development; seals; FEM; riktlinjer; hyperelastiska material; hyperelastiska materialmodeller; metodutveckling; tätningar;

    Sammanfattning : Hyperelasticity is a significant property of rubber, taken advantage of in engineering applications. A common application is the use of seals to prevent fluid transfer (liquid or gas) between solid regions. Volvo CE is often depending on external supplier when developing seals. LÄS MER

  5. 5. Quality from the perspective of the internal customer : Internal service experience in a manufacturing industry company

    Magister-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för kommunikation, kvalitetsteknik och informationssystem (2023-)

    Författare :Stina Enblom; Silvia Padovan; [2023]
    Nyckelord :customer experience; service quality; internal service quality; service profit chain; customer satisfaction; internal customer satisfaction; customer perceived value; kundupplevelse; servicekvalitet; intern servicekvalitet; service profit chain; kundnöjdhet; intern kundnöjdhet; customer perceived value;

    Sammanfattning : För att förbättra servicekvaliteten är kartläggning och mätning av kundupplevelse en viktig del av förbättringsarbetet. Detta är mestadels studerat ur den externa kundens perspektiv, och inte lika ofta ur den interna kundens. LÄS MER