Sökning: "intern storytelling"

Visar resultat 1 - 5 av 13 uppsatser innehållade orden intern storytelling.

  1. 1. När det brinner i 60% av landet : En kvalitativ gestaltningsanlays av svenska nyhetstidningars gestaltning av Norrland i digitala nyhetsrubriker

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Ester Marklund; Miranda Widdgård; [2022]
    Nyckelord :Norrland; digital news headlines; Internal orientalism; Media logic; framing analysis; Norrland; Digitala nyhetsrubriker; Internal orientalism; Medielogik; Getaltningsanalys.;

    Sammanfattning : Sverige består av tre landsdelar: Norrland, Svealand och Götaland. Med färre invånare är Norrland ändå märkbart större till ytan och utgör ca 60% av landet. Trots den stora ytan används Norrland kontinuerligt som samlingsbegrepp för händelser inom landsdelen. LÄS MER

  2. 2. Viskleken slutar aldrig bra

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Fredrik Rothstein; Emily Ludvigsson; Thea Wadell; Ebba Hoffenback; [2022]
    Nyckelord :Intern kriskommunikation; Medarbetare; Samhällskris; Meningsskapande; Business and Economics;

    Sammanfattning : Examensarbetets titel: “Viskleken slutar aldrig bra”: En studie om hur medarbetare uppfattar intern kommunikation under samhällskriser. Seminariedatum: 2 Juni 2022 Kurs: FEKH49, Examensarbete i organisation på kandidatnivå, 15 hp Författare: Ebba Hoffenback, Emily Ludvigsson, Fredrik Rothstein, Thea Wadell Handledare: Christine Blomquist Nyckelord: Intern kriskommunikation, Medarbetare, Samhällskris, Meningsskapande Forskningsfråga: Hur upplever medarbetare den interna kriskommunikationen under Ukrainakrisen 2022? Hur upplever medarbetare att mening skapas för det som internt kommuniceras under en samhällskris? Syfte: Syftet med studien är att undersöka medarbetares upplevelser av den interna kriskommunikation som följde under Ukrainakrisen 2022, samt identifiera vad det är som upplevs vara meningsskapande vid intern kommunikation under samhällskriser. LÄS MER

  3. 3. Corporate Storytelling : En kvalitativ studie om Corporate Storytelling som kommunikationsverktyg för förmedlandet av intern kultur till nya medarbetare i designbyråer

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Petrén Amanda; Gustafson Linda; [2015]
    Nyckelord :Organizational culture; Leadership; Corporate Storytelling; Recruitment;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of this study is to examine how and if an organization is using the phenomenon Corporate Storytelling as a toll for communication to spread internal culture to new employees. Method: This paper is based on a qualitative approach where semi structured interviews together with computer-aided interviews are used for data collection. LÄS MER

  4. 4. "Vad vore en podcast utan snacket efteråt?" - En studie om hur en intern kultur skapar tillhörighet i en varumärkesgemenskap

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Saga Östberg; Emelie Andersson; [2014]
    Nyckelord :Podcast; Medieekologi; Time Shift; Användargenererat innehåll; Samskapande Värde; Berättelser; Samproduktion; Virtuell Varumärkesgemenskap; Gemenskap; Kultur; Konsumtionskulturteori; Social Sciences;

    Sammanfattning : Tillhörighet i en virtuell varumärkesgemenskap En ny medieekologi har växt fram med tekniska, kulturella och sociala förändringar som har skapat nya villkor, där konsumenternas deltagande har fått en central roll för företag och dess varumärkesbyggande. Syftet med vår studie är, att med Alex & Sigges podcasts varumärkesgemenskap som utgångspunkt, få en ökad förståelse för konsumentens nya aktiva roll i en social kontext. LÄS MER

  5. 5. Kyliga relationer eller isbitna ambassadörer : Intern varumärkesutveckling inom franchisekonceptet ICEBAR BY ICEHOTEL

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Handelshögskolan vid Umeå universitet

    Författare :Susanne Laitinen; [2011]
    Nyckelord :Experience room; prepurchase service experience; Tjänstevarumärken; intern varumärkesutveckling; franchise; testkörning; tjänster;

    Sammanfattning : Detta examensarbete undersöker hur materiella och immateriella ledtrådar används vid förmedling av ett tjänstevarumärke i en internationell franchisekontext. Begreppet experience room (Edvardsson, Enquist och Johnston, 2005) tillämpas för att undersöka konceptet ICEBAR BY ICEHOTEL i egenskap av testkörning (prepurchase service experience) av ICEHOTELs erbjudande, samt hur franchisegivaren hanterar de särskilda förhållanden som uppstår vid förmedling av tjänster via franchisetagare i egenskap av varumärkesambassadörer. LÄS MER