Sökning: "intern varumärkeskommunikation"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden intern varumärkeskommunikation.

  1. 1. Unga konsumenters attityder till socialt ansvarstagande inom varumärkeskommunikation

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Alma Sander; Carl Lindblad; [2023]
    Nyckelord :CSR; young consumers; social responsibility; strategic communication; sustainable brand communication; Social Sciences;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka unga konsumenters attityder till företags sociala ansvarstagande. Forskningsfrågorna är 1. Hur ser unga konsumenters attityder ut till socialt ansvarstagande? 2. LÄS MER

  2. 2. Konsten att skapa en stamgäst

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Sara Nilsson; Rebecka Kullenberg; [2022]
    Nyckelord :house of brands; hotel and service industry; brand communication; relationship building strategies; strategic communication; co-creation; varumärkeskommunikation; relationsbyggande strategier; strategisk kommunikation; samskapande; Social Sciences;

    Sammanfattning : Denna studie syftar till att undersöka house of brands-strategin för varumärken inom hotellbranschen, samt att förstå de relationsbyggande strategierna bakom uppbyggnaden och kommunikationen av varumärkena. För att uppnå syftet med studien genomfördes en fallstudie med sju semistrukturerade intervjuer inom hotellgruppen ESS Group. LÄS MER

  3. 3. När det interna varumärket får motsatt effekt: medarbetarberättelser om motstånd

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Felicia Berglund; Antonia Eriksson; [2014]
    Nyckelord :intern varumärkeskommunikation; meningsskapande; styrning; motstånd; medarbetarperspektiv; berättelser; Social Sciences;

    Sammanfattning : Denna studie har en socialkonstruktionistisk utgångspunkt och syftar till att undersöka upplevelser av intern varumärkeskommunikation som styrningsverktyg från ett mottagarperspektiv. Syftet grundas i en problematik där den strategiska idén med interna varumärken går förlorad när hänsyn inte tas till medarbetares subjektiva upplevelser av varumärket. LÄS MER

  4. 4. Saknas länken? - en fallstudie av länken mellan intern och extern varumärkeskommunikation

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Anna Lif; Katharina Nilsson; [2007]
    Nyckelord :Varumärkeskommunikation; Företagsmärke; Identitet; Image; McDonalds; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel The missing link – en fallstudie av länken mellan intern och extern varumärkeskommunikation Seminariedatum 18 januari 2007 Kurs FEK 591 Magisteruppsats, 10 poäng Författare Anna Lif och Katharina Nilsson Handledare Christer Kedström Fem nyckelord Varumärkeskommunikation, Företagsmärke, Identitet, Image, McDonalds Syfte Syftet med denna uppsats är att, utifrån ett kommunikations- och organisationsperspektiv, studera vad som utgör länken mellan den externa och den interna varumärkeskommunikationen. Ett andra syfte med uppsatsen är att skapa ett teoretiskt ramverk som anses vara användbart vid analys av länken mellan den interna och den externa varumärkeskommunikationen och vilka effekter den har för företaget och dess anställda. LÄS MER

  5. 5. Strategisk Varumärkeskommunikation : Hantering av gapet mellan identitet och image

    Magister-uppsats, Ekonomiska institutionen

    Författare :Joacim Malmenborn; Daniel Nordkvist; [2003]
    Nyckelord :Business and economics; varumärke; kommunikation; strategi; integrerad; samordnad; reklam; Ekonomi;

    Sammanfattning : Bakgrund: Ett problem vid varumärkeshantering är att det vanligen finns ett gap mellan varumärkesidentiteten och varumärkesimagen. Gapet förklaras, i den traditionella litteraturen, av bristen på tid, kunskap och resurser. LÄS MER