Sökning: "interna affärside"

Visar resultat 1 - 5 av 24 uppsatser innehållade orden interna affärside.

  1. 1. En intern analys av nuläget i ett småskaligt familjeföretag : Robertsons charkuteri AB

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Handelshögskolan vid Örebro Universitet

    Författare :Lena Henningson; Rebecka Collin Karlsson; Jasmina Foric; [2012]
    Nyckelord :Intern analys; nuläge; Robertsons charkuteri; SWOT; TOWS; affärsidé; vision; SME; familjeföretag;

    Sammanfattning : De positiva interna aspekter som identifieras är: Förändringsbenägenhet inom ledningen, produktionens outnyttjade kapacitet, tillfredsställda anställda, möjlighet att påverka arbetssituationen, invanda mönster och rutiner, öppen attityd till utökning av personalstyrka ur ledningens perspektiv, positiv inställning till familjeföretagandet, tillit mellan familjemedlemmar, kunskap inom flera arbetsområden, möjligheten att fritt få uttrycka åsikter samt ansvarstagande. De negativa interna aspekter som identifieras är: bristande kännedom om företagsekonomiska termer, avsaknad av officiellt ansvarig person för produktionen, beslutsfattande utanför arbetstid, avsaknad av dynamik i diskussioner i styrelsen, likartade tankesätt, avsaknad av affärsidé och vision, uppfattning av att en vision inte är behövlig, avsaknad av gemensam uppfattning om företagets centrala verksamhet, bristande kommunikation samt kortsiktigt målperspektiv. LÄS MER

  2. 2. Vägen till Framgång : En studie om viktiga varumärkesstrategier för svenska medelstora företags långsiktiga överlevnad i klädbranschen

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Damla Giray; Bahar Harati; [2011]
    Nyckelord :Medelstora företag; varumärkesstrategier; intern marknadsföring; involvering; relationsmarknadsföring;

    Sammanfattning : Bakgrund: Klädbranschen har växt oerhört mycket genom tiden där bland annat de förändrande modetrenderna har skapat möjligheter för nya aktörer att ta sig in i marknaden. Med svenska globala aktörer som tagit sig in på den svenska klädbranschen tvingas de övriga företagen att utmärka sig för att överleva bland konkurrenterna. LÄS MER

  3. 3. Satsningar på samhällsansvar : Ett långsiktigt arbete startar idag

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Moa Åström; Julia Westberg; [2011]
    Nyckelord :Corporate Social Responsibility; Business Idea; Internal Marketing; Communication; Incorporation; Long-term perspective; Consensus; Corporate Social Responsibility; Samhällsansvar; Affärsidé; Intern marknadsföring; Kommunikation; Överföring; Långsiktighet; Överensstämmelse;

    Sammanfattning : Bakgrund: Förutsättningar för företag förändras ständigt. Samtidigt har kunder och anställda fått nya betydelsefulla roller för hur verksamheten utformas och vilka värderingar som företaget arbetar efter. LÄS MER

  4. 4. Att upptäcka ett företag och dess omvärld

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomi

    Författare :Daniel Wahlberg; [2011]
    Nyckelord :SWOT analys; MIO modellen; affärsidé; affärsutveckling; entreprenörskap;

    Sammanfattning : Titel: Att upptäcka ett företag och dess omvärld   Nivå: C uppsats i ämnet företagsekonomi   Författare: Daniel Wahlberg   Handledare: Lars Torsten Eriksson   Datum: Juni 2011   Syfte: Syftet med denna studie är att beskriva företaget A-assistans Leimir AB och undersöka vilka styrkor, svagheter, möjligheter och hot som företaget behöver ta hänsyn till i sin framtidsplanering.   Metod: Studien bygger på en deduktiv ansats och utgör en fallstudie där datainsamling i huvudsak skett genom intervjuer med företagets VD samt enkäter riktade till företagets tjänstemän. LÄS MER

  5. 5. Att förändra och nyskapa : En fallstudie av Unionens förändringsarbete för att skapa nya mervärden

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Jessica Dahlin; [2011]
    Nyckelord :Trade unions; change; involvement; organization learning; innovation; total communication; business concept; added value; Fackförbund; förändring; involvering; inlärning; nyskapande; totalkommunikation; affärsidé; mervärde;

    Sammanfattning : Ett aktuellt exempel på en bransch i stort behov av förändring är fackförbunden, som kan liknas vid tjänsteföretag där service och utveckling blir allt viktigare för att attrahera medlemmar och skapa konkurrensfördelar. Att vara medlem i ett fackförbund har under en lång period varit en självklarhet för många förvärvsarbetare i Sverige. LÄS MER