Sökning: "interna"
Visar resultat 1 - 5 av 4209 uppsatser innehållade ordet interna.
1. Valutastrategins Roll: En Djupdykning i Import- och Exportintensiva, Små och Medelstora Svenska Verkstadsföretag
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Valutaexponering är något som påverkar nästan alla företag på ett eller annat sätt. Det är därför mycket viktigt att både arbeta med valutahantering och känna till vad detta kan innebära för företag. LÄS MER
2. Externa bidrag och kommuners organisering
Master-uppsats, Göteborgs universitet/FörvaltningshögskolanSammanfattning : Syfte: Syftet med denna uppsats är att förstå vilka problem kommunanställda som arbetar med statsbidrag och EU-bidrag upplever kring organiseringen av bidragen och arbetet med dem. Därtill ämnar studien att försöka identifiera mönster samt gemensamt upplevda problem i organiseringen och arbetet med externa bidrag bland de kommunanställda, för att närmare förstå övergripande problem som kommunanställda upplever. LÄS MER
3. MENINGSSKAPANDE KRING HÅLLBARHET GENOM INTERN KOMMUNIKATION. En kvalitativ studie om den interna hållbarhetskommunikationen på företaget Boehringer Ingelheim
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : This paper aims to give an understanding of how internal communication and sustainability can contribute to sensemaking through different theories about communication, for employees at a global pharmaceutical company. This through top-down management, internal sustainability strategies, together with the usage of different types of channels, messages, and cultures. LÄS MER
4. Ekonomistyrning som ett verktyg i en tid av ekonomisk nedgång och förändrat konsumtionsbeteende: En fallstudie på ett av de marknadsledande företagen inom dagligvaruhandeln
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Bakgrund och problemdiskussion: Dagligvaruhandeln utgör en central sektor inom detaljhandeln där ständiga förändringar i konsumentbeteenden skapar en komplex verklighet för företag. Eftersom branschen ständigt står inför en snabb förändring av marknadens förutsättningar så har den ökande betydelsen av ekonomistyrning som ett verktyg blivit alltmer uppenbar. LÄS MER
5. Innanför en varumärkestransformation: En kvalitativ studie om den interna processen vid en varumärkestransformation
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka en varumärkestransformations process utifrån ett internt perspektiv. Detta har utförts genom åtta kvalitativa intervjuer med ledare, rektorer och lärare på två olika skolor. Detta är ett intressant ämne då det är viktigt för företag att hålla sig relevanta i dagens snabbrörliga värld. LÄS MER