Sökning: "internal branding"

Visar resultat 1 - 5 av 154 uppsatser innehållade orden internal branding.

  1. 1. Störst kommer först? - Employer branding i mindre, nystartade företag

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet / / Institutionen för sociologi och arbetsvetenskap

    Författare :Hanna Svensson; Sandra Andersson; [2019-09-02]
    Nyckelord :Employer branding; HR; konkurrens; nya företag; småföretag;

    Sammanfattning : In recent years, employer branding has become a popular and very used strategy for all typesof organizations and companies. Since the difference between big corporations and small,newly started companies, can be quite big it is important to take this under consideration whencreating the employer branding strategy. LÄS MER

  2. 2. Creating time, over time - A study of marketing, artificial intelligence, efficiency and value creation

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Hanna Källström; [2019-07-03]
    Nyckelord :Marketing procurement; discourse theory; value creation theory; artificial intelligence; branding;

    Sammanfattning : MSc in Marketing and Consumption.... LÄS MER

  3. 3. A Business Modelling Framework for the Front End of Innovation. : Customising a Guiding Material for an Early Phase of the Innovation Process for a Swedish Fintech Company.

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM); KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Marcus Almqvist; Charlotta Lundberg; [2019]
    Nyckelord :Innovation; Uncertainty; Front End of Innovation; Business Modelling;

    Sammanfattning : The Swedish Fintech company that is subject to this thesis has proposed a process through which all new ideas should go through before entering the development funnel, called the ‘Proof-of-Concept-process’. Today, there exists no material that helps and guides the idea owner through one of the more extensive phases of that process. LÄS MER

  4. 4. Employer Branding : En förklarande fallstudie av chefers strategiska samt operativa arbete inom IT-branschen i Jönköping

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/Högskolan för lärande och kommunikation; Högskolan i Jönköping/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Elin Elmeke; Felicia Ahl; [2019]
    Nyckelord :Branding; internal branding; external branding; employer brand; employer branding; employer value propositions;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  5. 5. Walk the talk – för en trovärdig hållbarhetsprofilering : En förklarande studie om sambandet mellan internal-external brand alignment och employee advocacy

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/FöretagsekonomiLinköpings universitet/Filosofiska fakulteten; Linköpings universitet/FöretagsekonomiLinköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Madelene Eriksson; Lisa Thörn; [2019]
    Nyckelord :Sustainability marketing; Employee advocacy; Internal marketing; Brand; Hållbar marknadsföring; Employee advocacy; Intern marknadsföring; Förtroende; Brand commitment; Employer branding;

    Sammanfattning : Bakgrund: Hållbarhet och CSR är idag en självklarhet i många nordiska företag. Under de senaste åren kan även en ökning konstateras i konsumenters vilja att betala mer för hållbara produkter. LÄS MER