Sökning: "internal employer branding"

Visar resultat 1 - 5 av 61 uppsatser innehållade orden internal employer branding.

  1. 1. Störst kommer först? - Employer branding i mindre, nystartade företag

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet / / Institutionen för sociologi och arbetsvetenskap

    Författare :Hanna Svensson; Sandra Andersson; [2019-09-02]
    Nyckelord :Employer branding; HR; konkurrens; nya företag; småföretag;

    Sammanfattning : In recent years, employer branding has become a popular and very used strategy for all typesof organizations and companies. Since the difference between big corporations and small,newly started companies, can be quite big it is important to take this under consideration whencreating the employer branding strategy. LÄS MER

  2. 2. Employer Branding : En förklarande fallstudie av chefers strategiska samt operativa arbete inom IT-branschen i Jönköping

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/Högskolan för lärande och kommunikation; Högskolan i Jönköping/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Elin Elmeke; Felicia Ahl; [2019]
    Nyckelord :Branding; internal branding; external branding; employer brand; employer branding; employer value propositions;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 3. Walk the talk – för en trovärdig hållbarhetsprofilering : En förklarande studie om sambandet mellan internal-external brand alignment och employee advocacy

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/FöretagsekonomiLinköpings universitet/Filosofiska fakulteten; Linköpings universitet/FöretagsekonomiLinköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Madelene Eriksson; Lisa Thörn; [2019]
    Nyckelord :Sustainability marketing; Employee advocacy; Internal marketing; Brand; Hållbar marknadsföring; Employee advocacy; Intern marknadsföring; Förtroende; Brand commitment; Employer branding;

    Sammanfattning : Bakgrund: Hållbarhet och CSR är idag en självklarhet i många nordiska företag. Under de senaste åren kan även en ökning konstateras i konsumenters vilja att betala mer för hållbara produkter. LÄS MER

  4. 4. Work in to work out : En studie om hur små- och medelstora företag (SMF) kan stärka sitt employer brand hos medarbetare tillhörande generation Z

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/FöretagsekonomiLinköpings universitet/Filosofiska fakulteten; Linköpings universitet/FöretagsekonomiLinköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Emelie Holgersson; Emelie Ahlén; [2019]
    Nyckelord :Generation Z; Employer branding; Internal branding; SME; None-financial values; Generation Z; Employer branding; Internal branding; SMF; Mjuka värden; Icke finansiella värden; Medarbetarlojalitet;

    Sammanfattning : Bakgrund: Strukturförändringar har präglat den svenska arbetsmarknaden vilket resulterat i en ökad konkurrens bland arbetsgivare. Ett aktivt employer branding-arbete blir därmed viktigare eftersom det är en möjlig konkurrensfördel. LÄS MER

  5. 5. Employer Branding - Medarbetares upplevelser av vad som krävs i en organisation för att attrahera och behålla personal

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Pedagogik

    Författare :Evelina Henriksson; Gabriella Wahlqvist; [2019]
    Nyckelord :Employer branding; internal employer branding; external employer branding; attraktionskraft; motivation; gemenskap; training of worklife; development; progress; education; knowledge och employee retention; Social Sciences; Business and Economics;

    Sammanfattning : Dagens arbetsmarknad har blivit allt mer rörlig och individer har fler möjligheter gällande valet av arbetsplats än vad de under tidigare decennier haft. Humankapitalet har även kommit att ses som en allt mer betydande faktor för organisationers konkurrenskraft. LÄS MER