Sökning: "internal employer branding"

Visar resultat 6 - 10 av 93 uppsatser innehållade orden internal employer branding.

  1. 6. CSR and Internal Stakeholders within the Swedish Fashion Retail Industry : An exploratory study on the relationship between organization and their employees in a harmful industry

    Master-uppsats, Jönköping University/IHH, Företagsekonomi

    Författare :Marija Rusevska; Nathalie Singh; [2023]
    Nyckelord :CSR; Internal CSR; Employer Branding; Harmful Industry; Employer- Employee Relationship; Fashion Retail Industry;

    Sammanfattning : Background: Managers can utilize tools such as Corporate social responsibility (CSR) and employer branding to manage the relationship between employees and the organization. CSR is a tool that can be used to make the organization look better. LÄS MER

  2. 7. THE INFLUENCE OF EMPOWERING LEADERSHIP IN REMOTE WORKING ENVIRONMENTS : A qualitative study of how empowering leadership influences self-leadership and internal branding

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Frida Sundström; Robin Hasselryd; [2023]
    Nyckelord :Leadership; Remote work; Self-leadership;

    Sammanfattning : When Covid-19 arrived, the rapidly accelerating transformation in the commercial sector faced a significant challenge. The circumstances of the pandemic helped to further show that it is possible for many employees to work remotely. LÄS MER

  3. 8. Samspelet mellan interna och externa faktorer och deras påverkan på modifiering av employer branding strategier : En kvalitativ studie gällande modifiering av employer branding strategier i syfte att behålla medarbetare

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Wannebro Ida; Johansson Ella; [2022]
    Nyckelord :Employer branding strategies; Retention strategies; Work-life balance; Organizational culture; Employer branding strategier; behålla anställda; work-life balance; organisationskultur;

    Sammanfattning : Bakgrund: Employer branding har blivit ett alltmer aktuellt fenomen i den föränderliga värld vi lever i. Det kan ses som ett verktyg för att både rekrytera och behålla anställda. LÄS MER

  4. 9. Attrahering via Sociala medier : Hur bemanningsföretag använder sig av sociala medier vid attrahering av personal

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Pedagogiska institutionen

    Författare :Simon Mäki; Elias Westerlund; [2022]
    Nyckelord :Employer branding; Internal branding; Attrahering; målgrupp; Sociala medier;

    Sammanfattning : Sociala medier blir ett alltmer vanligt verktyg för att locka potentiella arbetstagare. Professionals nord (PN) är ett bemanningsföretag som grundades 2015 med uppstart i norra Sverige, PN såsom många andra bemanningsföretag är aktiv via sociala medier för att stärka sitt varumärke. LÄS MER

  5. 10. Organisatorisk stolthet och arbetstillfredsställelse inom Luleå kommun : En studie kring hur anställda inom Luleå kommun påverkas av arbetsgivarvarumärket Spela roll

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknik

    Författare :Hannah Broms; Alicia Nyström; [2022]
    Nyckelord :Employer branding; Employer value proposition; Internal pride; External pride; work satisfaction; Arbetsgivarvarumärke; Medarbetarlöfte; Intern stolthet; Extern stolthet; Arbetstillfredsställelse; Luleå kommun;

    Sammanfattning : In today's society, an employer brand is important both for establishing oneself as a goodemployer but also for retaining competent staff. This is a quantitative study with the aim ofexamining the difference of an employer brand within Luleå Kommunon employees and theirfeelings about Luleå Kommun as an employer and workplace, at group level in pride and worksatisfaction. LÄS MER