Sökning: "internal marketing"
Visar resultat 21 - 25 av 467 uppsatser innehållade orden internal marketing.
21. Social Responsibility within the Fast Food Industry : An exploratory study on factors influencing consumers' socially responsible behavior to guide companies' CSR work
Magister-uppsats, Jönköping UniversitySammanfattning : Purpose: The purpose of this study is to explore the factors that influence consumers to act socially responsible (CnSR) to provide guidance for CSR work practices in the context of fast food. Method: To answer the research questions a qualitative method has been used where empirical findings have been collected through secondary data and 16 semi-structured interviews. LÄS MER
22. Secret sustainability: A case study of why a company might go silent with its green achievements
D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledningSammanfattning : Greenhushing is acknowledged as a growing concerning behavior referring to when companies deliberately avoid communicating their green achievements. Thus, while companies do substantial work within sustainability, these efforts are strategically or involuntarily not communicated, but why? The research field on greenhushing remains nascent, and scholars have inadequately explained why greenhushing occurs, particularly has previous literature overlooked the strategic perspective and company- specific circumstances. LÄS MER
23. Instagram Content Publishing and Its Effect on Stock Prices for Swedish Firms : A multiple case study on the economic effect of social media publishing for firms
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för industriell ekonomiSammanfattning : Background. Instagram as a social media platform is used by firms as both a com- munication, marketing and promotion tool. In analyses of firms on Twitter, several authors have found connections between positive changes in stock returns and posts on Twitter regarding the firm, both from and about the firm. LÄS MER
24. Marknadsavdelningens roll och inflytande inom en organisation vid förmedlandet av ett marknadsorienterat synsätt
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att undersöka marknadsavdelningens roll och inflytande inom en organisation vid förmedlandet av ett marknadsorienterat synsätt. Metod: Studien antog en kvalitativ forskningsmetod där empirin samlades in via en multipel fallstudie där semistrukturerade intervjuer genomfördes med personalrelaterade till ett marknadsorienterat arbetssätt. LÄS MER
25. Sponsring inom lokalfotbollen i Göteborg : Värdesamskapande och etiska hänsynstagande
Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Denna studie undersöker och analyserar sponsringssamarbeten på lokal nivå med avgränsning mot lokala fotbollsföreningar i Göteborg. Avgränsning beror till stor del på den ökade populariteten bland sponsorer att engagera sig i lokala fotbollsföreningar. LÄS MER