Sökning: "internal social network"

Visar resultat 1 - 5 av 110 uppsatser innehållade orden internal social network.

  1. 1. “Man anpassar sig för att överleva” : En studie om lärande- och anpassningsprocesser hos svenskar med internationella arbetsplatser.

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningssociologi

    Författare :Dania Jihad; Yasmine Rghif; [2024]
    Nyckelord :Keywords: Cultural Adaptation; International workplace; Multicultural Work Environments; Working abroad.; Nyckelord: Kulturell Anpassning; Internationella Arbetsplatser; Multikulturella Arbetsmiljöer; Utlandsarbete;

    Sammanfattning : Abstract (sv): Denna uppsats undersöker de lärande- anpassningsprocesser som svenskar genomgår när de etablerar sig på internationella arbetsplatser. Med fokus på svenskar som arbetar i olika länder utgår studien från dessa två forskningsfrågor: Hur beskriver svenskar sina erfarenheter av att etablera sig på en arbetsplats utomlands? Vilka möjligheter och utmaningar identifierar svenskar i dessa sociala lärande- och anpassningsprocesser? Studien besvarar dessa frågor genom en kvalitativ ansats med semistrukturerade intervjuer för att utforska individuella erfarenheter av kulturell och professionell anpassning. LÄS MER

  2. 2. Stepping Outside of the Mainstream Network : The Concept of Paradiplomacy and its Relevance to Journalism

    Magister-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Julius Harro Schmidt; [2023]
    Nyckelord :paradiplomacy; journalism; media; correspondent; reporting; mainstream network; Paradiplomatie; Journalismus; Medien; Korrespondent; Berichterstattung; Netzwerk;

    Sammanfattning : This thesis explores the journalistic network, sourcing, and interactions with regard to reporting on international conflicts. As a contribution to the field of media and communication studies, this paper offers a new theoretical model of paradiplomacy in journalism and explains its relevance to the profession. LÄS MER

  3. 3. "Samverkan som gör att barn och unga kan växa upp och känna sig trygga" : En kvalitativ intervjustudie om samverkansforumet SSPF i Malmö

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för kriminologi (KR)

    Författare :Tilde Kronberg; Maja Gren; [2023]
    Nyckelord :Crime prevention; cooperation; SSPF; youth crime; youths at risk; Brottsförebyggande arbete; samverkan; SSPF; ungdomar i riskzon; ungdomsbrottslighet;

    Sammanfattning : Syftet med studien var att undersöka hur skola, socialtjänst, polis och fritidsverksamhet i Malmö arbetar förebyggande mot ungdomsbrottslighet och narkotikabruk bland unga inom samverkansforumet SSPF. Vidare ämnade studien att undersöka vilka för- och nackdelar aktörerna upplevde med samverkan. LÄS MER

  4. 4. Ensamhetsformuläret : En kvantitativ studie om att mäta ensamhet

    L3-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för psykologi

    Författare :Elder Cruz; Hultgren Ninna; [2023]
    Nyckelord :Loneliness; measurement; questionnaire; social network; belongning; social isolation;

    Sammanfattning : Loneliness has long been understood as a part of the human condition, however, its ability to be measured remains a struggle, much due to its subjective nature and many complexities. As loneliness has recently been highlighted as a global health concern in need of intervention, an accurate measurement of the phenomenon is perhaps more crucial than ever. LÄS MER

  5. 5. CSR EMBEDDED IN THE CORPORATE DNA : A QUALITATIVE CASE STUDY OF CSR-BRANDING AND SUSTAINABILITY REPORTING WITHIN A NORDIC MULTI-BRAND ORGANIZATION IN THE BEAUTY INDUSTRY

    Magister-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Emelie Rantatalo; Linda Jonsson; [2023]
    Nyckelord :corporate social responsibility; corporate branding; CSR- branding; sustainability reporting; stakeholders;

    Sammanfattning : CSR-branding has gained recognition and promotes organizations to incorporate CSRinitiatives into their branding strategies. Conversely, executing an effective CSR-brandingstrategy presents challenges such as aligning relevant initiatives with the corporate brand,assessing internal resources, and engaging external stakeholders. LÄS MER