Sökning: "international marketing communication strategies"

Visar resultat 1 - 5 av 34 uppsatser innehållade orden international marketing communication strategies.

  1. 1. Skapandet och nyttjandet av hållbarhetsmarknadsföring bland svenska outdoorföretag

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Sarah Nyström; Ida Jansson; [2023]
    Nyckelord :Sustainability; CSR; Marketing; Greenwashing; Hållbarhet; CSR; Marknadsföring; Greenwashing.;

    Sammanfattning : Bakgrund: Fenomenet greenwashing har skapat en misstro hos konsumenterna, och som kommit att påverka konsumtionen av miljövänliga produkter negativt. Samtidigt som det råder ett ökat tryck på företagen att agera ansvarstagande och hållbart, är risken överhängande att de anklagas för att nyttja missvisande kommunikation eller exponera ogrundade påståenden om företagets hållbarhetsarbete. LÄS MER

  2. 2. External Digital Communication of Employer Branding Inclusivity : A Multiple Case Study:CGI Inc., Nexer Group & Toxic Interactive Solutions

    Magister-uppsats, Jönköping University/Internationella Handelshögskolan

    Författare :Ebrahim Al-Sharif; [2023]
    Nyckelord :Employer branding EB ; diversity branding; inclusion branding; employer of choice EOC ; external digital communication; information technology IT ; Arbetsgivarvarumärke; mångfaldsvarumärke; inkluderingsvarumärke; föredragen arbetsgivare; extern digital kommunikation; informationsteknologi IT ;

    Sammanfattning : Background: To win the “war for talent” and recruit highly skilled candidates, employers need to distinguish themselves from their competitors by securing employer-of-choice (EOC) status. In competitive industries such as information technology (IT), companies focus on shaping unique employer branding (EB) strategies to help find or retain top talent and the indispensable edge or advantages that come along with them. LÄS MER

  3. 3. Sveriges nation branding i Italien : En analys av kulturutbyten och internationella relationer

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Europastudier

    Författare :Linnea Hampus; [2023]
    Nyckelord :Sweden promotion; nation branding; soft power; Sweden; Italy; European Studies; Law and Political Science; Cultural Sciences;

    Sammanfattning : At the pace of globalization, the phenomenon of nation branding is increasingly important. In contemporary international relations, many states are vigorously using marketing concepts and techniques while promoting themselves to enhance a good image, which is seen as essential for attracting tourism, trade, investment, and generally increase their role in global affairs. LÄS MER

  4. 4. Vinna eller försvinna : Det västerländska lyxvarumärkets integration i Kina: digital marknadskommunikation och kulturella skillnader

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Daniella Sagun; [2022]
    Nyckelord :China; standardization; localization; international marketing; luxury brand;

    Sammanfattning : The paper studies cultural differences in marketing communication between the West and China, as well as how marketing communication differs between different Western luxury segments, in which extend luxury brands Louis Vuitton, BMW and Rolex use standardized or localized marketing strategies when integrating on digital platforms in China. The study draws attention to China as a unique phenomenon where great interest in luxury is mixed with new technology and strict political conventions. LÄS MER

  5. 5. Influencers anpassning under Covid-19 pandemin : En kvalitativ studie om svenska influencers kommunikationsstrategier

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad

    Författare :Linnéa Sundsvik; Sozan Kader; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Titel: Influencers anpassning under Covid-19 pandemin  Undertitel: En kvalitativ studie om svenska influencers kommunikationsstrategier  Författare: Sozan Kader & Linnea Sundsvik  Handledare: Anna Sörensson  Examinator: Navid Ghannad  Nivå: Kandidatuppsats inom internationell marknadsföring (15 HP), VT-2021  Syfte: Syftet med studien är att skapa förståelse över influencers kommunikationsstrategier har  påverkats under Covid-19 pandemin. samt att möjligtvis vägleda influencers vid eventuella  framtida samhällskriser. LÄS MER