Sökning: "internationalisering småföretag"
Visar resultat 1 - 5 av 16 uppsatser innehållade orden internationalisering småföretag.
1. Digitalisering och dess verkan under internationaliseringsprocessen : En kvalitativ studie om hur småföretag upplever att digitalisering påverkar internationaliseringsprocessen
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : The internationalization process is a well-researched and explored topic. However, many older models do not consider digitization as a phenomenon. Nor is any further consideration given to the smaller companies. LÄS MER
2. Risker och riskhantering i svenska små företag
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för ekonomi, geografi, juridik och turismSammanfattning : Risker och riskhantering är ett ämne som har fått en stor betydelse i dagens samhälle, inte minst som en följd av finanskrisen. Det finns ett flertal studier på området men dessvärre finns det idag betydligt färre studier om riskhantering som riktar in sig på småföretag, trots det faktum att cirka 96 procent av Sveriges 1,2 miljoner företag är just småföretag. LÄS MER
3. Hur utvecklas förtroende? : En studie om ett litet svenskt företags internationella relationer.
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : I dagens globala samhälle finns det stora möjligheter för företag att nå internationella marknader. Om företag väljer att expandera till dessa internationella marknader möts de av olika utmaningar. LÄS MER
4. Hur småföretag kan utvärdera sin webbplats med hjälp av webbanalys
Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för system- och rymdteknikSammanfattning : I den här uppsatsen kommer jag att presentera hur och varför småföretag bör använda sig av webbanalys för att utvärdera sin webbplats. Webbplatsen är en del av företagens digitalisering och möjliggör en internationell expansion, en viktig satsning för att minska beroendet av den konkurrensutsatta lokala marknaden som många företag i Sverige upplever som hämmande för sin tillväxt idag. LÄS MER
5. Made in Sweden : Små teknikintensiva tjänsteföretags val av etableringsform vid internationalisering
Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : Bakgrund: Småföretag i Sverige har fått en ökad betydelse i näringslivet. Bland annat kommer idag 60 procent av näringslivets bidrag till landet från småföretagare. För att underbygga framtida tillväxt och utveckling är det viktigt att företagen kan etablera sig även på internationella marknader. LÄS MER