Sökning: "internationalisering"
Visar resultat 21 - 25 av 388 uppsatser innehållade ordet internationalisering.
21. Öppen innovation som verktyg vid internationalisering av foodtech-företag
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för innovation, design och teknikSammanfattning : The purpose of this paper is to see how open innovation can be applied in the internationalization process of food-tech companies. This has been done by using a comparative research design and a qualitative method with semi-structured interviews to collect data. LÄS MER
22. Internationalization Barriers in the Healthtech Industry : A study of barriers that business-to-business Software-as-a-Service healthtech companies experience when expanding organically from Sweden to other European markets
Master-uppsats, KTH/Industriell ekonomi och organisation (Inst.)Sammanfattning : As a result of the aging and growing population in Europe, the demand for healthcare services continues to rise. It is therefore important to streamline the healthcare sector to manage the growing demand. One way to do this is by implementing digital-health solutions. LÄS MER
23. Digitaliseringens bidrag till internationaliseringsprocessen för innovativa små- och medelstora företag (SMFs)
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/FöretagsekonomiSammanfattning : Title: The contribution of digitalization to the internationalization process for innovative small- and medium sized enterprises (SMEs).Level: Final assignment for bachelor’s degree in business administrationAuthors: Ida Furuskär & Hannes Östlund Supervisor: Akmal Hyder Date: 2022- June Aim: The purpose of this study is to investigate how innovative small- and medium sized enterprises (SMEs) experience the contribution of digitalization linked to the internationalization process. LÄS MER
24. Möjligheter och utmaningar vid en etablering på en utländsk marknad : BAM AB:s etablering i Dubai
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : I denna studie undersöks ett svenskt företag vid namn BAM AB som använde sig av franchise som etableringsstrategi för att inta marknaden i Dubai. Studien undersöks utifrån en kartlagd referensram med noga utvald teori inom marknadsinträde, kulturellt och psykisk avstånd, franchise samt lokal standardisering och lokal anpassning. LÄS MER
25. Internationaliseringsmotiv till Österrike för svenska små och medelstora företag
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Nationalekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : Den här kandidatuppsatsen syftar till att undersöka möjliga internationaliseringsmotiv till Österrike för svenska små och medelstora företag och utforma ett underlag till vidare forskning på området. Uppsatsen uppmuntrar vidare en studie baserad på små och medelstora svenska företag som har etablerat sig i Österrike eftersom dessa utgör en stor andel av samtliga verksamheter i Sverige och även EU, och de svenska företagen har ökat sin internationalisering på senare tid. LÄS MER