Sökning: "internationell ikea"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden internationell ikea.

  1. 1. ”Sustainability can’t be achieved alone.” En innehållsanalys av IKEA:s hållbarhetsstrategi från 2018

    L2-uppsats, Lunds universitet/Mänskliga rättigheter

    Författare :Tess Zetterlund; [2020]
    Nyckelord :Hållbarhet; IKEA; innehållsanalys; Nussbaum; kapaciteter; mänskliga rättigheter; ansvar; Agenda 2030; Social Sciences;

    Sammanfattning : Uppsatsen undersöker IKEA:s hållbarhetsstrategi från 2018 med syftet att utforska vilket ansvar som IKEA tar eller skulle kunna ta i relation till mänskliga rättigheter och hållbarhet. IKEA:s hållbarhetsstrategi är förankrad i Agenda 2030 vilket är en internationell agenda för globala mål för hållbar utveckling. LÄS MER

  2. 2. Cost-based model for international logistics : case-study with IKEA Industry’s supply chain in Russia

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Forest Products

    Författare :Fredrik Jönsson; [2017]
    Nyckelord :Forest companies; IKEA Industry; International logistics; International supply chains; Logistics costs; Mapping; Russia forest sector; Sourcing; Supply chain management; Supply chain performance; IKEA Industri; Internationell logistik; Internationella värdekedjor; Kartläggning; Logistikkostnader; Optimering av värdekedjor; Rysk skogssektor; Skogsföretag; Värdekedjans prestation;

    Sammanfattning : The global market is constantly changing, which implies that successful companies incessantly need to respond to new conditions of how they operate. One strong trend changing the structure of the market is globalization, making the business arena wider with intensified investments and trade across borders. LÄS MER

  3. 3. Handlar det bara om slumpen, egentligen? : En kvalitativ fallstudie om att anpassa reklambudskap internationellt

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Anna Bakalarska; Alexandra Schytt; [2015]
    Nyckelord :Marknadskommunikation; Reklam; Reklambudskap; Anpassning; Interkulturell; Kultur; Hofstede; Maktdistans; Osäkerhetsundvikande; Individualism; Maskulinitet; Långsiktig tidsorientering; Eftergivenhet; IKEA;

    Sammanfattning : Denna studie behandlar fenomenet anpassning av internationell marknadskommunikation. Tidigare studier har visat på att en anpassning av marknadsföring bör göras, speciellt gällande marknadskommunikation (Mooij, 2004). LÄS MER

  4. 4. Du ska inte bita den hand som föder dig : En studie på effekterna av religion och etiska värderingars inverkan på internationell marknadsföring i Saudiarabien

    Kandidat-uppsats, Institutionen för teknik och samhälle

    Författare :Jenny Vikström; Evelina Manfredsson; [2013]
    Nyckelord :Economics; The impact of culture; ethics and religion; consumer behavior; International marketing; swedishness; Ekonomi; marknadsföring; IKEA; H M; Kulturell påverkan; etik och religion; konsumentbeteende; internationell marknadsföring; svenskhet;

    Sammanfattning : Nyckelord: Kulturell påverkan, etik och religion, konsumentbeteende, internationell marknadsföring och svenskhet. Syfte Syftet med detta examensarbete är att skapa fördjupad förståelse för hur kulturella faktorer, såsom religion och etiska värderingar, påverkar svenska företags utformning av deras internationella marknadsföring med fokus på den saudiarabiska marknaden. LÄS MER

  5. 5. Etableringshinder på övergångsekonomiska marknader : -

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Anna Vucins; Martin Borgquist; [2008]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : I denna uppsats diskuteras etableringshinder företag kan mötas av när de söker expandera till en övergångsmarknad. Dessa etableringshinder härrör allt som oftast från den speciella institutionella strukturen på den nya marknaden. LÄS MER