Sökning: "internationell ikea"
Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden internationell ikea.
1. ”Sustainability can’t be achieved alone.” En innehållsanalys av IKEA:s hållbarhetsstrategi från 2018
L2-uppsats, Lunds universitet/Mänskliga rättigheterSammanfattning : Uppsatsen undersöker IKEA:s hållbarhetsstrategi från 2018 med syftet att utforska vilket ansvar som IKEA tar eller skulle kunna ta i relation till mänskliga rättigheter och hållbarhet. IKEA:s hållbarhetsstrategi är förankrad i Agenda 2030 vilket är en internationell agenda för globala mål för hållbar utveckling. LÄS MER
2. Cost-based model for international logistics : case-study with IKEA Industry’s supply chain in Russia
Master-uppsats, SLU/Dept. of Forest ProductsSammanfattning : The global market is constantly changing, which implies that successful companies incessantly need to respond to new conditions of how they operate. One strong trend changing the structure of the market is globalization, making the business arena wider with intensified investments and trade across borders. LÄS MER
3. Handlar det bara om slumpen, egentligen? : En kvalitativ fallstudie om att anpassa reklambudskap internationellt
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Denna studie behandlar fenomenet anpassning av internationell marknadskommunikation. Tidigare studier har visat på att en anpassning av marknadsföring bör göras, speciellt gällande marknadskommunikation (Mooij, 2004). LÄS MER
4. Du ska inte bita den hand som föder dig : En studie på effekterna av religion och etiska värderingars inverkan på internationell marknadsföring i Saudiarabien
Kandidat-uppsats, Institutionen för teknik och samhälleSammanfattning : Nyckelord: Kulturell påverkan, etik och religion, konsumentbeteende, internationell marknadsföring och svenskhet. Syfte Syftet med detta examensarbete är att skapa fördjupad förståelse för hur kulturella faktorer, såsom religion och etiska värderingar, påverkar svenska företags utformning av deras internationella marknadsföring med fokus på den saudiarabiska marknaden. LÄS MER
5. Etableringshinder på övergångsekonomiska marknader : -
Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : I denna uppsats diskuteras etableringshinder företag kan mötas av när de söker expandera till en övergångsmarknad. Dessa etableringshinder härrör allt som oftast från den speciella institutionella strukturen på den nya marknaden. LÄS MER