Sökning: "internationell kommunikation"

Visar resultat 36 - 40 av 201 uppsatser innehållade orden internationell kommunikation.

  1. 36. Kris i besöksnäringen? : En turismvetenskaplig studie om Värmländska småföretagares agerande och stöd under COVID-19

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Paulina Kron; Felicia Hallberg; [2021]
    Nyckelord :Crisis management; collaboration; small business owners; lifestyle entrepreneurs; nature tourism; the “post-crisis”; flexible crisis management; changing tourism; regional support; public support; innovation during crisis; Krishantering; samverkan; småföretagare; livsstilsföretagare; naturturism; “efterkrisen”; flexibel krishantering; turism i förändring; regional stödorganisation; offentlig stödorgansiation; innovation i kris.;

    Sammanfattning : In this study, crisis management has been studied primarily from the perspective of small business owners and lifestyle entrepreneurs. Over time, a need was also discovered to interview and study the relationship of public support organizationswith small businesses in crisis contexts. LÄS MER

  2. 37. För att skapa en relation behöver man bygga upp ett förtroende : En kvalitativ studie om relationers betydelse i specialpedagogens roll som handledare

    Magister-uppsats, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för lärarutbildning

    Författare :Loredana Tonnby; Liza Vennerqvist; [2021]
    Nyckelord :special educational coaching; relational pedagogy; relational competence; relational perspective; communication; cooperation; trust.; specialpedagogisk handledning; relationell pedagogik; relationskompetens; relationellt perspektiv; kommunikation; samarbete; förtroende;

    Sammanfattning : I denna studie undersöker vi specialpedagogers tankar kring relationers betydelse i deras roll som handledare för lärare. Vi utforskar även relationella faktorer som främjar ett bra samarbete med lärare. Vår teoretiska förankring är relationell pedagogik och studien tar utgångspunkt i såväl svensk som internationell forskning i ämnet. LÄS MER

  3. 38. Spelar det någon roll att vissa betalar? : Organisering och marknadisering under tio år med studieavgifter - Fallet Lunds universitet

    Magister-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)

    Författare :Helene von Wachenfelt; Helle Andresen Pettersson; [2021]
    Nyckelord :tuition fees; organisation; Lund University; marketisation; institution; institutional theory; students as customers; studieavgifter; organisation; Lunds universitet; marknadisering; kundifiering; institution; institutionell teori;

    Sammanfattning : In 2011 Sweden introduced tuition fees for citizens of countries outside the European Union (EU), European Economic Area (EEA) and Switzerland, choosing to study at Swedish universities. The purpose of this thesis has been to explore how institutions of higher education in Sweden has adapted to this change by studying the case of Lund University. LÄS MER

  4. 39. En stor liten värld : En undersökning av globalisering som begrepp och diskurs i svenska geografiläroböcker för gymnasieskolan

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Kulturgeografiska institutionen

    Författare :Fanny Söderhäll Gille; [2021]
    Nyckelord :globalisering; maktförhållanden; läroboksanalys; gymnasieskolan; geografididaktik; skolgeografi;

    Sammanfattning : Globalisering är en process som pågått under lång tid och är än idag högaktuellt. Världen kopplas samman allt snabbare genom handel, internationell politik, kommunikation och transport, turism och migration, resursförbrukning samt klimatförändringar. LÄS MER

  5. 40. Opinion för miljön : En kvantitativ studie om hur miljöorganisationer bildar opinion kring skogsfrågor på sociala medier

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Hampus Gröndal; Oscar Fransson Brooks; [2021]
    Nyckelord :Opinionsbildning; Klimatkommunikation; Sociala medier; Budskap; Skogssektorn;

    Sammanfattning : Problemformulering och syfte: Syftet med detta arbete var att undersöka miljöorganisationers kommunikativa budskapsstrategier för att bilda opinion på sociala medier. Utgångspunkten för arbetet var vår problemformulering där vi ställde frågan huruvida ibland tvivelaktiga kommunikationsstrategier från stora internationella miljöorganisationer påverkar legitimiteten för gräsrotsrörelser inom mindre marknader och deras miljöarbete. LÄS MER