Sökning: "internationell marknadsföring"

Visar resultat 21 - 25 av 74 uppsatser innehållade orden internationell marknadsföring.

  1. 21. Konsumenternas attityd till reklam på Snapchat

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskap

    Författare :Jonathan Ekhamn; Emelie Tillack; [2016]
    Nyckelord :Snapchat; Attitude; Push; Pull; Push and Pull; Privacy; Social Media; Advertising; Snapchat; Attityd; Push; Pull; Push och Pull; Integritet; Sociala Medier; Reklam; Marknadsföring; konsumentbeteende;

    Sammanfattning : Titel: Konsumenternas attityd till reklam på Snapchat Nivå: Kandidatuppsats inom företagsekonomi med inriktning på internationell marknadsföring (15 HP), VT-2016. Författare: Emelie Tillack & Jonathan Ekhamn Handledare: Navid Ghannad Examinator: Hélène Laurell Syfte: Syftet med den här studien är att skapa en ökad kunskap ochförståelse kring konsumenternas attityd till reklam på Snapchat. LÄS MER

  2. 22. Opinionsledarens roll vid lansering av medicintekniska produkter; analys ur ett nätverksperspektiv.

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Kristina Hallström; [2015]
    Nyckelord :opinionsledare; nätverksmarknadsföring; medicinteknik; industriell marknadsföring; relationsmarknadsföring; Business and Economics;

    Sammanfattning : Handledare: Clara Gustafsson Nyckelord: opinionsledare, nätverksmarknadsföring, medicinteknik, industriell marknadsföring, relationsmarknadsföring Syfte: Syftet med uppsatsen är att, ur företagets perspektiv, undersöka opinionsledarens roll och vilket värde opinionsledarens bidrar med vid lanseringen av medicintekniska produkter. Avsikten är att bidra till litteraturen genom att analysera detta ur ett industriellt marknadsföringsperspektiv baserat på nätverksanalys, samt teorier kring relationsmarknadsföring och opinionsledarskap. LÄS MER

  3. 23. Handlar det bara om slumpen, egentligen? : En kvalitativ fallstudie om att anpassa reklambudskap internationellt

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Anna Bakalarska; Alexandra Schytt; [2015]
    Nyckelord :Marknadskommunikation; Reklam; Reklambudskap; Anpassning; Interkulturell; Kultur; Hofstede; Maktdistans; Osäkerhetsundvikande; Individualism; Maskulinitet; Långsiktig tidsorientering; Eftergivenhet; IKEA;

    Sammanfattning : Denna studie behandlar fenomenet anpassning av internationell marknadskommunikation. Tidigare studier har visat på att en anpassning av marknadsföring bör göras, speciellt gällande marknadskommunikation (Mooij, 2004). LÄS MER

  4. 24. BREEAM Communities – Dyra prestigeprojekt för internationell marknadsföring eller smidigt verktyg som standard för stadsplanering?

    Master-uppsats, KTH/Urbana och regionala studier

    Författare :Jonas Lind; [2014]
    Nyckelord :BREEAM Communities; certifieringssystem; stadsplanering; hållbar utveckling;

    Sammanfattning : För att främja hållbar byggande har det nu i drygt 20 år funnits olika certifieringssystem där byggnaders funktion och utforming betygssatts enligt olika hållbarhetsaspekter. På senare år har detta utvecklats till nya certifieringssystem som tar ett mer övergripande perspektiv och tittar på hur planeringen av hela stadsdelar är gjord. LÄS MER

  5. 25. Med säljaren i huvudrollen : En studie om tjänsteföretags internationalisering samt internationella försäljning.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Rosalinn Andersson; Sofie Gustavsson; [2014]
    Nyckelord :Internationalization; Services; International sales; Sales of services; Internationalization strategy; International business; Culture; Internationalisering; Tjänsteföretag; Internationell försäljning; Försäljning av tjänster; Internationaliseringsstrategi; Internationella affärer; Kultur;

    Sammanfattning : Syftet med den här undersökningen är att studera, och identifiera tillvägagångssätt för tjänsteföretag att internationalisera sig samt sälja sina produkter. För att göra det, samt att kunna kartlägga ett eventuellt mönster är det väsentligt att öka förståelsen kring hur försäljningen av tjänsten går till samt hur säljaren hanterar de kulturella skillnader som uppstår vid internationalisering. LÄS MER