Sökning: "internet Personal selling"
Visar resultat 1 - 5 av 23 uppsatser innehållade orden internet Personal selling.
1. Handen i kakburken - En studie om samtycke kring webbkakor
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för handelsrättSammanfattning : As the use of Internet has increased, services have been digitized, browsers have become smarter and user mapping has become more common, greater transparency is required regarding how personal data is processed online. Profiling and mapping users through cookies are two things that the ad tech industry makes big money on and due to an unawareness of how invasive that industry is, personal data flows freely and constitutes an infringement of people´s right to privacy. LÄS MER
2. Integritet vid användning av Molntjänster
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för informationsteknologiSammanfattning : IT-säkerhet är ett brett och viktigt område. IT-säkerhet är ett ständigt växande område och attveta att vi som konsumenter kan interagera med våra enheter och internet säkert är ytterstviktigt. Internet och molntjänster är något som ständigt används av både enstaka individer ochföretag. LÄS MER
3. Merförsäljning vid livsmedelsinköp online : En missad möjlighet?
Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : Merförsäljning är inte lika vanligt i den internetbaserade livsmedelsbutiken som i den fysiska butiken. Denna studie kommer därför att undersöka merförsäljning online, då onlinehandel blir allt mer vanligt och tidigare forskning har fokuserat på fysiska butiker. LÄS MER
4. Kampen om marknadsandelarna : En studie om substituten till den traditionella mäklartjänstens ställning på marknaden
Kandidat-uppsats, KTH/Fastigheter och byggandeSammanfattning : Att sälja sin bostad kan vara en lång och jobbig process för vissa där valet av tillvägagångssätt kan vara svårt. Den traditionella mäklartjänsten har länge dominerat på marknaden men har på senare år utmanats av liknande tjänster såsom internetmäklare och hybridmäklare. LÄS MER
5. When integrated Marketing Communication Leads to Brand Avoidance : A qualitative study on why consumers actively avoid certain brands because of their marketing communication efforts
Magister-uppsats, Högskolan i Jönköping/Internationella HandelshögskolanSammanfattning : Background - Supply is nowadays higher than the demand, making it possible for consumers to pick, choose and purchase brands that responds to their individual identity. Due to the numerous offerings available, consumers have started to become resistant and they are now withstanding the influence of brands marketing activities. LÄS MER