Sökning: "internet bank relationer"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden internet bank relationer.

  1. 1. Relationskvalitet i en digital kontext : En studie av SME-bankrelationen under Covid-19 pandemin

    Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för ekonomi

    Författare :Johanna Stéen; Felicia Olofsson; [2021]
    Nyckelord :Relationship quality; Commitment; Trust; Satisfaction; SME; Banking; Digitalization; Relationskvalitet; Engagemang; Förtroende; Tillfredsställelse; SME; Bank; Digitalisering;

    Sammanfattning : Utvecklingen av digitaliseringen har resulterat i att pappersbaserade kontanter har effektiviserats till bankkort och internetbetalningar, vilket har möjliggjort att utförandet av bankärende kan göras dygnet runt och varsomhelst. Till följd av utvecklingen har den traditionella fysiska bankrelationen begränsats och övergått till en mer digital relation. LÄS MER

  2. 2. Internet och förtroende : Hur kunden påverkas av den ökade digitaliseringen av banken

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Sabrina Ramdani; Mikaela Salminen; Johanna Westerlund; [2016]
    Nyckelord :trust; Internet banking; personal contact; uncertainty; förtroende; Internetbank; personlig kontakt; osäkerhet;

    Sammanfattning : Sammanfattning Datum: 26 maj, 2016 Nivå: Kandidatuppsats i företagsekonomi, 15 hp Institution: Akademin för Ekonomi, Samhälle  och Teknik, EST, Mälardalens Högskola Författare: Sabrina Ramdani, Mikaela Salminen, Johanna Westerlund Titel: Internet och förtroende – hur kunden påverkas av den ökade digitaliseringen av banken. Handledare: Cecilia Lindh Nyckelord: Förtroende, Internetbank, personlig kontakt, osäkerhet Bakgrund och problem: I takt med att Internetanvändningen ökar och att allt fler individer använder sig utav banktjänster på Internet har banker stängt bankkontor för att sänka kostnader. LÄS MER

  3. 3. Internet, relation och lojalitet : Best practice för bankmarknaden

    Master-uppsats, Örebro universitet/Handelshögskolan vid Örebro Universitet

    Författare :Sara Frännlid; Helena Ramstedt; [2012]
    Nyckelord :eCRM; lojalitet; internet; bank; relationer; förtroende; nöjd kund; Sverige; best practice.;

    Sammanfattning : Course: Business Administration, Master Thesis, Second Level, 30 Credits. Authors: Sara Frännlid and Helena Ramstedt Tutor: Jim Andersén Title: Internet, relationships and loyalty – Best praCtice foR the bankMarket Purpose: The study aims to explain how banks use electronic customer relationship management, eCRM, to create loyal customers. LÄS MER

  4. 4. Internet vs. Butik : En studie om bankers och mobiltelefonoperatörers verksamhet på internet

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Martin Berglund; Adam Englund; [2009]
    Nyckelord :Relationships; involvement; communication; interaction; internet; bank; telecom; exchange.; Relationer; involvering; kommunikation; interaktion; internet; bank; telekom; utbyte.;

    Sammanfattning : Bakgrund: I bakgrunden framgår att formerna utbyte och kommunikation harförändrats över tiden. Fysiska butiker börjar i allt mer högre gradersättas av virtuella internetbutiker. Detta leder till att företagenförlorar det fysiska mötet med kunden. LÄS MER

  5. 5. Hur tillgänglig ska bankerna vara? : - En studie av små- och medelstora företag i Västerås

    Magister-uppsats, Akademin för hållbar samhälls- och teknikutveckling

    Författare :Anna Burström; Zainab Al Fakhri; [2009]
    Nyckelord :Relationships; Bank; Corporate customer; Availability; CRM relations; Marketing; Banking services; Relationer; Bank; Företagskunder; Tillgänglighet; CRM; Marknadsföring; Banktjänster;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med uppsatsen är att undersöka när och på vilket sätt små- och medelstora företag i Västerås vill sköta sina bankärenden samt att undersöka vilken betydelse bankens tillgänglighet har för dessa. Problemfrågor: Vilken betydelse har tillgängligheten för bankens företagskunder? När och på vilket sätt vill företagskunderna sköta sina bankärenden? Tillvägagångssätt: Utifrån en djupdykning bland sekundärdata kring relationer till banken utformades en enkät utifrån den teori som ansågs relevant för utredningen. LÄS MER