Sökning: "internet dejting"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden internet dejting.

  1. 1. Mötesförmedlingen - En kvalitativ studie om hur unga vuxna upplever & använder Tinder.

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Sociologi

    Författare :Sara Hjertonsson Sandén; Jenny Tähkänen; [2017]
    Nyckelord :Nätdejting; Tinder; online dating; internet dating; rationalisering; konsumtion; Social Sciences;

    Sammanfattning : Nätdejting har blivit ett populärt sätt att möta andra människor på. Sedan dejting- applikationen Tinder etablerades i Sverige har en yngre generation än tidigare börjat nätdejta. LÄS MER

  2. 2. Kärlek på nätet- En analys av nätdejtingens inverkan på individen och uppfattningen om partnerskap

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Socialantropologi

    Författare :Janine Björklund Cilli; [2015]
    Nyckelord :konsumistiskt förhållningssätt; effektivitet; kommodifiering; partner; online-dejting; Socialantropologi; nätdejting; partnerskap; Social Sciences;

    Sammanfattning : Under de senaste 20 åren har alltfler människor vänt sig till Internet för att leta efter en kärlekspartner. Syftet med denna uppsats är att analysera nätdejtingens inverkan på individen och på dennes förhållande. LÄS MER

  3. 3. Illusionen av det perfekta jaget : En hermeneutisk studie om nätdejting

    Kandidat-uppsats, Akademin för hållbar samhälls- och teknikutveckling

    Författare :Helena Eldin; Dalia Omar; [2012]
    Nyckelord :identity; cyber culture; online dating; internet dating; internet relations; possible selves; self-presentation; hermeneutic; Identitet; cyberkulturen; online dejting; internet dejting; internet relationer; självpresentation; hermeneutik.;

    Sammanfattning : Abstract The purpose of the present study was to clarify and describe what image men and women present and communicate in their profiles on an online dating site. Further has been investigated if traditional gender roles and stereotypes are as pronounced on this online platform or if it offers a space to go beyond traditional formations. LÄS MER

  4. 4. Kärlek eller bara en fling? : En retorisk komparativ analys av Match och Victoria Milans TV-reklamfilmer

    Kandidat-uppsats, Institutionen för kommunikation, medier och it

    Författare :Susanne Holst; [2011]
    Nyckelord :triad of ethos; pathos; logos; visual rhetoric; television commercials; binary opposition; dating; internet; Barthes; Lévi-Strauss; ethos; pathos; logos- triaden; visuell retorik; TV-reklamfilm; hermeneutik; binärt motsatsförhållande; dejting; internet; Barthes; Lévi-Strauss;

    Sammanfattning : Denna studie ämnar belysa de två företagen Match och Victoria Milans TV-reklamfilmer. Det primära syftet är att undersöka vilka retoriska grepp Match och Victoria Milan använder sig av i reklamfilmerna för att värva nya betalande medlemmar till webbplatserna. Genom retorisk analys granskas respektive reklamfilm. LÄS MER

  5. 5. Älskar, älskar inte. En kvalitativ studie om sökandet efter kärlek på nätet

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Johanna Nilsson; Kajsa Silfwerbrand Bendroth; [2011]
    Nyckelord :kommunikation; dejting; relationer; stereotyper; könsroller; konsumtion; sociala medier; internet; kärlek; genus; identitet; nätdejting; Social Sciences;

    Sammanfattning : Den här uppsatsen handlar om nätdejting och de sätt på vilka människor framställer sig själva på dejtingsidor. Syftet är att besvara frågor som rör nätdejtingen utifrån ett konsumtionsperspektiv och dess roll för människors identitetsskapande. LÄS MER