Sökning: "internet köp risk"
Visar resultat 1 - 5 av 20 uppsatser innehållade orden internet köp risk.
1. Livsmedel online : Insikter från svenska konsumenter
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : De senaste åren har handel över internet ökat markant och inom segmentet livsmedel har utvecklingen gått spikrakt uppåt. Det senaste året mycket tack vare eller på grund av Corona pandemin. LÄS MER
2. Millennials köpbeteende och risktagande på aktiemarknaden : En mer våghalsig generation med annat tänk?
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälleSammanfattning : Millennials har ett starkt avvikande köpbeteende på börsen jämfört med äldre generationer. De har högre riskbenägenhet och är benägna att ta betydligt större risker vid köp av aktier och fonder. Oväntade kursrörelser och en mer oberäknelig börs blir konsekvenser av Millennials oberäkneliga och nyckfulla beteende. LÄS MER
3. Hur påverkar din glada recension andras köp?
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : During recent years electronic word of mouth (eWOM) has been a hot topic within the field of marketing. This type of media is often referred to as "customer owned" and consists of online communication among consumers about a company's product or service. Such communication has been shown to have an impact on perceptions and intentions. LÄS MER
4. Tillämpad flerkanalstrategi : En studie om hur designintensiva företag kombinerar sina försäljningskanaler
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : This study aims to map out how small designintensive businesses combine multiple channels to achieve competitive advantage. The internet has provided retailers with a competing channel and while this can be a source of competitive advantage, it also provides the risk of cannibalization. LÄS MER
5. Personprofilering i strid med god marknadsföringssed : En utredning huruvida personprofilering i syfte att leda konsumenten till ett köpbeslut är förenligt med god marknadsföringssed i 5 och 6 §§ Marknadsföringslagen
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/AffärsrättSammanfattning : Följande uppsats har utarbetats i syfte att utreda gällande rätt inom ett nytt och tämligen oreglerat område; marknadsföring på internet genom kanaliserad data. Med hjälp av data från bland annat konsumenternas sökhistorik och personuppgifter kan marknadsföring numera skräddarsys genom att identifiera enskilda konsumenters behov. LÄS MER