Sökning: "internet köpa"
Visar resultat 1 - 5 av 110 uppsatser innehållade orden internet köpa.
1. Moralist eller konsument? En netnografisk narrativ studie kring hur personer med erfarenhet av att köpa sex problematiserar och rättfärdigar handlingarna på ett svenskt diskussionsforum
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för socialt arbeteSammanfattning : Sverige var det första landet som fattade beslut om att det skulle vara olagligt att köpa sex men lagligt att sälja sex. Syftet var att minimera sårbarheten för de sårbara prostituerade, samt förebygga de negativa konsekvenserna som sexhandeln bidrar till genom att kunna ge köpare straffrättsliga påföljder. LÄS MER
2. Riskkapitalisters inträde på bostadsmarknaden - En förståelse utifrån ett nyliberalt perspektiv
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/SociologiSammanfattning : I samhällsdebatten har riskkapitalisterna fått mycket kritik i samband med att de tagit över och drivit före detta traditionellt allmännyttiga verksamheter. Ett sådant exempel är riskkapitalister som köpt hyresfastigheter från kommuners allmännytta för att sedan förvalta dem. LÄS MER
3. Comfort and Security, But at What Cost? : A Study Using a Metric – Based Conjoint Analysis to Estimate the Willingness to Pay for Bundled Smart Home Technology
Master-uppsats, KTH/Fastighetsföretagande och finansiella systemSammanfattning : The presence of Smart Technology is becoming more prevalent in our homes with the rise of the Internet of Things. Although this technology is said to ease everyday chores and make our homes safer, the adoption has been slower than first anticipated by researchers. LÄS MER
4. Livsmedel online : Insikter från svenska konsumenter
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : De senaste åren har handel över internet ökat markant och inom segmentet livsmedel har utvecklingen gått spikrakt uppåt. Det senaste året mycket tack vare eller på grund av Corona pandemin. LÄS MER
5. Den bästa fåtöljen online, ska jag köpa den? : Påverkan av upplevd trovärdighet, kvalitet och kvantitet inom eWOM
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : eWOM är en viktig kommunikationsmetod på internet idag där konsumenter kan dela med sig av sina åsikter, erfarenheter och information angående företaget eller dess produkter genom online recensioner, som då finns lätt tillgängligt för andra att läsa. Detta har visat sig genom den granskade forskningen att eWOM har en betydande roll för hur konsumenters köpintention påverkas. LÄS MER