Sökning: "internet konst"

Visar resultat 1 - 5 av 85 uppsatser innehållade orden internet konst.

  1. 1. Cultural Heritage and Nationalism : A Case Study of the (re-)conversion of Hagia Sophia into a Mosque

    Magister-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Efstratios Lales; [2023]
    Nyckelord :Hagia Sophia; mosque; Istanbul; museum; memory; cultural heritage;

    Sammanfattning : The aim of this study was to assess the cultural heritage implications of converting Hagia Sophia in Istanbul, Turkey from a museum into a mosque in July 2020. Through analysing cultural heritage management as a tool that could support the building of nationalism, this thesis explores the links between nationalism and cultural heritage. LÄS MER

  2. 2. Goncharov and Collaborative Storytelling : How Tumblr Invented a Fake Martin Scorsese Movie

    Master-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Anna Birna Turner; [2023]
    Nyckelord :goncharov; tumblr; transmedia; storytelling; ARG; social media; fandom;

    Sammanfattning : Online fandoms are capable of various feats; from influencing the TV shows they watch to funding half-baked convention scams, Tumblr fandoms in particular are infamous across the internet. Their chaotic and intense nature simultaneously leads to intense bouts of creative activity, pumping hundreds of thousands of fan works into the Tumblr ecosystem every year. LÄS MER

  3. 3. Perceived credibility of the organic and sponsored links in the search engine listings : Factors affecting the internet users' perception of the links

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Amelia Hilmersson; [2023]
    Nyckelord :Perceived credibility; source credibility; organic links; sponsored links; search engine marketing;

    Sammanfattning : People choose to spend a large amount of their time on the internet these days, which has led to an increase in search engine marketing. It is a form of online marketing that displays the ads as organic and sponsored links and is considered less intrusive by internet users. LÄS MER

  4. 4. Analys av de populäraste typerna av bilder på Artstations trendingflöde inom miljö- och bakgrundsdesign : En empirisk kvalitativ studie

    Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Institutionen för ekonomi och it

    Författare :Julia Levin; Evelina Oskarsson; [2023]
    Nyckelord :Digitala plattformar; bildkonst;

    Sammanfattning : Under senare år har digitala plattformar inom bildkonst på internet blivit allt vanligare och ses idag som ett uttrycksfullt medel för kreatörer, som är intresserade av att publicera sina verk digitalt. Artstation är en av dessa och är en mycket populär digital plattform som inriktar sig inom bildkonst som omfattar videospel, film samt underhållning. LÄS MER

  5. 5. Communicating Participatory Budgeting : Insights from Makueni County in Kenya

    Magister-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Elmi Hussein; [2023]
    Nyckelord :Participatory communication; participatory budgeting; power dynamics; WhatsApp; Facebook; social media; digital tools; mobilisation; dialogue; elite capture; public engagement; development; Makueni; Kenya;

    Sammanfattning : Kenya's 2010 Constitution marked a significant shift towards decentralised governance and public participation as key drivers of sustainable development (Finch and Omolo, 2015). One of the primary strategies county governments employ to achieve this goal is participatory budgeting (PB), which empowers communities and devolves power to support inclusive and equitable development. LÄS MER