Sökning: "internet marketing survey"
Visar resultat 1 - 5 av 137 uppsatser innehållade orden internet marketing survey.
1. Scrollande hjärnor, kalkylerade annonser: en studie om konsumenters attityder till algoritmisk marknadsföring i sociala medier och dess bakomliggande faktorer
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Existing literature argues that with the commercialisation of the Internet, marketing has moved from a physical activity to a fluid and digital one. Over time, social media has become a central and important channel for reaching consumers, which has fundamentally changed the way marketing is conducted today. LÄS MER
2. Second hand + Online + Gen Z = TRUE : A quantitative study on the motivations behind second-hand shopping for clothes online
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : The environmental issues in the world are critical and sustainability becomes more important. There is a certain lack in the textile industry, where the production of clothes is responsible for water pollution, landfill waste and greenhouse gas emission. LÄS MER
3. What Happens When the Cookies Crumble? : A mixed-method approach to investigate Internet users’ perceptions towards the Cookieless Future
Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)Sammanfattning : Purpose: The purpose of this study is to investigate and understand the consumer perspective and intentions toward the prospect of a future without third-party cookies.Design/Methodology/Approach: This thesis utilized a combination of exploratory and confirmatory research design. A mixed-method approach was used for the data collection. LÄS MER
4. Det mörka kakreceptet : Dark Patterns och användarens inställning till cookie-förfrågningar på statliga och kommersiella webbsidor
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DVMT)Sammanfattning : Sedan införandet av dataskyddsförordningen GDPR den 25 maj 2018 har internetanvändare i alla EU/ESS länder blivit mötta av en förfrågan om godkännande av cookies vid varje besök av en ny hemsida. Frågan ska enligt lag tydligt informera användare om att cookies används, i vilket syfte och hur länge de sparas. LÄS MER
5. Factors Affecting Marketing Strategies of Food Panda and Jovi in Pakistan
Magister-uppsats, Högskolan i Gävle/FöretagsekonomiSammanfattning : There has been a rise in food delivery services in Pakistan due to the digitization of several restaurants. However, while several delivery services currently operate in Pakistan, Food panda and JOVI stand out as the most popular. LÄS MER