Sökning: "internet och butik kunskap"

Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden internet och butik kunskap.

  1. 1. RFID-användning i försörjningskedjan inom detaljhandel och industri

    Kandidat-uppsats, KTH/Industriell produktion

    Författare :Jennie Öhlin; [2017]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : RFID (Radio Frequency Identification) är en teknik där information kan lagras i en RFIDsändare (även kallad RFID-tagg), som sedan kan avläsas av en RFID-läsare som kan vara kopplad till en maskin eller en dator. RFID är alltså en modernare variant av streckkoden men där avläsningsprocessen inte kräver någon manuell inskanning och inte heller en fri visuell väg mellan avläsare och sändare. LÄS MER

  2. 2. Köpbeteende i integrerade handelskanaler : En kvantitativ studie om integrerade handelskanaler & dess påverkan på kundens köp av elektronikprodukter

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Lisa Hedenström; Nina Jakobsen; [2016]
    Nyckelord :omnichannel; multichannel; Köpbeteende; handelskanaler; elektronikprodukter;

    Sammanfattning : Uppkomsten av internet och smarta teknologier har lett till en strukturomvandling kring kom-munikationen mellan kunder och företag. Internet har inneburit nya handelskanaler så som on-line butik, mobila applikationer med mera. Företag erbjuder således allt fler olika handels-kanaler för att nå ut till kunder. LÄS MER

  3. 3. Barriers to adopting e-grocery : Focus on user experience

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Natalie Harris; Mikael Holvik Gustavsson; [2016]
    Nyckelord :E-Grocery; E-Commerce; Online food retailing; Swedish food retailing; barriers to adopting e-grocery; user experience; human-computer interaction; E-Dagligvaruhandel; E-handel; mathandel på nätet; Svensk mathandel; barriärer till e-dagligvaruhandel; användarupplevelse; Människa–datorinteraktion;

    Sammanfattning : Electronic commerce is a relatively new concept compared to other Internet applications. Theconcept has grown fast to cover a wide range of products and services and practiced in severalparts of the world. The process of buying and selling Fast Moving Consumer Goods, food andother necessities online is referred to as electronic grocery. LÄS MER

  4. 4. Technology Strategies for Personalized Marketing in the Computer Game Industry

    Master-uppsats, KTH/Industriell ekonomi och organisation (Inst.)

    Författare :Sam Henriksson; [2015]
    Nyckelord :Personalized marketing; Privacy concern; Software; Computer games; Sales paradigm; Cryptography; Data security; Personlig marknadsföring; Privatliv; Integritet; Mjukvara; Dataspel; Säljparadigm; Kryptografi; Datasäkerhet;

    Sammanfattning : The computer game industry has during the past years performed a paradigm shift from physical to digital online retailing based on game portals. Due to the many possibilities Big Data in combination with personalized marketing provides, especially in the form on in-game shops in the software, it is interesting for the computer game companies to investigate how this marketing approach can be performed most beneficially. LÄS MER

  5. 5. Kunskapsöverföring, en studie om hur textilföretag kommunicerar produkters miljö- och funktionsfördelar

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :ANGELICA LINDBLAD; EMILIA JAKOBSSON; [2014]
    Nyckelord :Funktion; kommunikation; information; kommunikation; information; miljövänlig; miljövänlig;

    Sammanfattning : : I dagens samhälle upplever konsumenter ofta att det är en djungel av information men att den trots det i vissa fall är bristfällig. Är det konsumentens uppgift att hämta information hos företagen eller borde företag ta större ansvar och informera sin marknad? Det tillverkas och används idag mer textilier än någonsin vilket har en stor påverkan på samhället då tillverkning sker i flera steg och kemikalier är inblandade i många processer. LÄS MER