Sökning: "internet shopping"

Visar resultat 1 - 5 av 197 uppsatser innehållade orden internet shopping.

  1. 1. Second hand + Online + Gen Z = TRUE : A quantitative study on the motivations behind second-hand shopping for clothes online

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Amanda Häggmark; Fanny Olofsson; [2023]
    Nyckelord :Online shopping second-hand; Generation Z; Impulse Buying Tendency; Perceived Risk; Shopping Motives;

    Sammanfattning : The environmental issues in the world are critical and sustainability becomes more important. There is a certain lack in the textile industry, where the production of clothes is responsible for water pollution, landfill waste and greenhouse gas emission. LÄS MER

  2. 2. The role of marketing to avoid product returns in online shopping : how marketers help online consumers to make better purchase decisions and thus avoid product returns

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Mohamad Saad El Deen; [2023]
    Nyckelord :E-commerce; high products return; digital marketing; consumer decision journey; avoid products returns;

    Sammanfattning : The increasing alarm about global climate change and the related consequences on the planet and humankind has raised the voices to adopt sustainability within organisations and businesses. The wide spread of the internet and smart devices allowed many consumers to buy their needs through smart devices without the need to travel to physical stores. LÄS MER

  3. 3. Utvecklingen av Omnichannel inom detaljhandeln : En kvalitativ fallstudie av hur två större aktörer inom svensk detaljhandel ser på sina utvecklingsresor mot ett fullt utvecklat ekosystem för Omnihandel

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Författare :Andreas Sülau; [2023]
    Nyckelord :Omnichannel; Retail; Eco system; Digital affärsutveckling; Detaljhandel; Kundcentrerade affärsmodeller; Ekosystem;

    Sammanfattning : Detaljhandeln har under de senaste åren genomgått en genomgripande förändring och shopping har idag fått en helt annan innebörd än tidigare. Kundresan är inte längre en linjär process, utan är snarare ett ekosystem av olika försäljningsställen och kontaktvägar genom vilka kunden rör sig fritt mellan olika kanaler. LÄS MER

  4. 4. Förpackningsdesign och dess betydelse inom e-handeln : En studie om hur kvalitet kan kommuniceras online med hjälp av visuella aspekter

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för informatik

    Författare :Jenny Karlsson; Lovisa Persson; [2023]
    Nyckelord :Förpackningsdesign; E-handel;

    Sammanfattning : The digitalization has contributed to a large increase in e-commerce during the last few years. The increase of internet shopping means that the customer’s first impression of a product nowadays often occurs online. LÄS MER

  5. 5. Minimizing the expected opportunity loss by optimizing the ordering of shipping methods in e-Commerce using Machine Learning

    Master-uppsats, KTH/Matematik (Avd.)

    Författare :Jonatan Ay; Jamil Azrak; [2022]
    Nyckelord :statistics; machine learning; applied mathematics; e-commerce; statistik; maskininlärning; tillämpad matematisk statistik; e-handel;

    Sammanfattning : The shopping industry is rapidly changing as the technology is advancing. This is especially true for the online industry where consumers are nowadays able to to shop much of what the need over the internet. LÄS MER