Sökning: "internetbaserad marknadsföring"
Visar resultat 1 - 5 av 13 uppsatser innehållade orden internetbaserad marknadsföring.
1. De unga konsumenterna : En fokusgruppstudie om internetbaserad reklam
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : As it becomes increasingly common for children to be exposed to advertising on the internet at an early age, it becomes Crucial for companies to market themselves ethically. Children are daily exposed to an overwhelming amount of internet advertising, shaping their consumption habits and behavior. LÄS MER
2. INDIVIDANPASSAD ELLER ÖVERVAKAD? : En kvantitativ studie om olika generationers attityder gentemot individanpassad marknadsföring.
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Date: 2022-01-12 Level: Bachelor thesis in Business Administration, 15 cr Institution: School of Business, Society and Engineering, Mälardalen University Authors: Eriksson Nils, 95/11/20 Gissler Robin, 93/09/27 Title: Personalized or monitored? A quantitative study regarding different generations’ attitudes towards personalized marketing. Tutor: Ulf Andersson Keywords: Personalized Marketing, Personal integrity, Attitude, Generation X & Z Research questions: RQ1: In which aspects does the attitude towards personalized marketing differ between consumers in Generation X and Generation Z? RQ2: How does the attitudes of consumers within Generation X and Generation Z affect their consumption of products from companies using personalized marketing? Purpose: The purpose of this paper is to explore whether the attitude towards personalized marketing differs between Generation X and Generation Z. LÄS MER
3. Varumärkesstrategier och influencer marketing hos internetbaserade matkedjor
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för mediestudierSammanfattning : En studie om influencer marketing och varumärkesstrategier hos internetbaserade matkedjor. De utvalda matkedjorna är MatHem och Mat.se. En kvalitativ undersökning där vi genomför en komparativ analys på materialet vi inhämtat. LÄS MER
4. Doping, ett växande samhällsproblem : En kvantitativ studie om styrketränande motionärers uppfattning och kännedom om dopingpreparat
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Syfte: Syftet med denna uppsats är att identifiera vilka attityder och vilken kunskap styrketränande motionärer18–35 år i Sverige har om doping samt kännedom kring antidopingorganisationer. Teoretisk referensram: Studien använder sig av teorier inom områdena konsumentbeteende och social marknadsföring samt tidigare forskning som behandlar dopingproblematiken både inom idrotten och som samhällsproblem. LÄS MER
5. Lasswell online : En studie av traditionella kommunikationsmodellers användbarhet på Facebook
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Avdelningen för retorikSammanfattning : Det är ett välkänt faktum att vi idag står inför många stora miljökriser. Även om dessa miljökatastrofer ibland används för att diskutera konsekvenserna för människan så finns det organisationer som har vänt på situationen och visar konsekvenserna för natur och miljö. LÄS MER