Sökning: "internetbaserade fokusgrupper"

Visar resultat 1 - 5 av 13 uppsatser innehållade orden internetbaserade fokusgrupper.

  1. 1. "In an ideal world people wouldn’t be watching my videos" : En kvalitativ studie av YouTube-musiklärares syn på sin egen praktik

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Institutionen för konstnärliga studier (from 2013)

    Författare :Elias Hagersjö Sandqvist; [2021]
    Nyckelord :video lessons; music education; youtube; discourse psychology; focus groups; videoundervisning; musikundervisning; youtube; diskurspsykologi; fokusgrupper;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka hur internetbaserade musiklärare konstruerar sin syn på videoundervisning. För att undersöka detta har fokusgrupper bestående av internetbaserade musiklärare använts som datainsamlingsmetod. LÄS MER

  2. 2. Raka rör på Blocket. Inga konstigheter: En studie av ungas syn på köp- och säljplattformar online

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Ebba Garnell; Jonathan Mannfalk; [2018]
    Nyckelord :användarvänlighet; informationskvalitet; konsumentinvolvering; C2C; tillit; Social Sciences;

    Sammanfattning : Genom en komparativ studie av köp- och säljplattformarna Blocket och Facebook Marketplace har unga vuxnas resonemang kring sina val av internetbaserade köp- och sälj plattformar undersökts. Det med ett övergripande syfte att skapa ökad förståelse för hur en köp- och säljplattform strategiskt kan arbeta med sin kommunikation för att attrahera användare. LÄS MER

  3. 3. How can user involvement benefit software development in Smart Video?

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Adam Nordström; [2018]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Smart Video erbjuder som dotterbolag till Codemill sina kunder möjligheten att, med hjälp av verktyget Creative Tools, omvandla deras videoklipp till interaktiva internet-butiker. Genom att integrera länkar i klippen så ökar antalet produktklick upp till tio gånger, i jämförelse med alternativet där länkarna är listade i anknytning till videon. LÄS MER

  4. 4. How can user involvement benefit software development in Smart Video?

    Master-uppsats, KTH/Produkt- och tjänstedesign

    Författare :Adam Nordström; [2018]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Smart Video erbjuder som dotterbolag till Codemill sina kunder möjligheten att, med hjälp av verktyget Creative Tools, omvandla deras videoklipp till interaktiva internet-butiker. Genom att integrera länkar i klippen så ökar antalet produktklick upp till tio gånger, i jämförelse med alternativet där länkarna är listade i anknytning till videon. LÄS MER

  5. 5. Streaming & Miljö : En studie om konsumenters attityder till ICT-företags miljöpåverkan

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Johannes Källman; Michelle Landheimer; [2018]
    Nyckelord :Informations- och kommunikationsbranschen; Miljöpåverkan; Kognition; Attityd; Intention; Kognitiv dissonans;

    Sammanfattning : Internetbaserade lösningar och tjänster kan kännas bortkopplade från den växande miljöfrågan. I verkligheten så har informations- och kommunikationsbranschen en betydligt större miljöpåverkan än vad många kan ana, och den kommer att fortsätta växa med tiden. LÄS MER