Sökning: "internetbutiker"

Visar resultat 1 - 5 av 13 uppsatser innehållade ordet internetbutiker.

  1. 1. Relationer i tiden : En kvantitativ studie om konsumenters relation till internetbutiker respektive traditionella butiker

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen; Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Sebastian Karlsson Välimäki; Daniel Piran; [2017]
    Nyckelord :Konsumentrelationer; utbyte; beteende; internetbutiker; traditionella butiker; relationsstyrka;

    Sammanfattning : År 2008 genomfördes en studie som undersökte konsumenters relation till internetbutiker respektive traditionella butiker. Sedan 2008 har internethandel blivit betydligt vanligare. LÄS MER

  2. 2. A web crawler to effectively find web shops built with a specific e-commerce plug-in

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informationsteknologi; Uppsala universitet/Institutionen för informationsteknologi; Uppsala universitet/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Malin Englund; Christian Gullberg; Jesper Wiklund; [2017]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Internetshopping är i dagens samhälle något väldigt vanligt. Att kunna köpa saker på internet och få det skickat till din dörr är något människor finner både bekvämt och lockande. Med efterfrågan kommer marknaden och internetbutiker har därför blivit ett populärt ställe att sälja sina varor på. LÄS MER

  3. 3. Föränderlig navigationsstruktur : En empirisk studie i e-handelsmiljö.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan; Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Veronika Johansson; Emelie Andersson; [2012]
    Nyckelord :Navigation; Mental Modell; Användare; E-handel; Webbdesign; Användbarhet;

    Sammanfattning : Idag används internet till de flesta vardagsaktiviteter och har i olika grad blivit en rutin för många. Internetet används i utbildningssyfte, sökande efter information och sociala medier. Besök på internetbutiker har blivit allt vanligare och internetbutikrena konkurrerar numera med de fysiska butikerna. LÄS MER

  4. 4. Kundklubbar : ett förmånligare program

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan; Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :LOUISE LUNDIN; MALIN WIDLER; [2011]
    Nyckelord :consumer club; lojalitetsprogram; loyalty; lojalitet; loyalty; relationship marketing; benefits; kundklubb; relationsmarknadsföring; förmåner;

    Sammanfattning : Relationer finns runtomkring oss, såväl privata som offentliga. Även inom marknadsföringen utgörs grunden av relationer och under 90-talet spred sig relationsmarknadsföringen snabbt som begrepp. LÄS MER

  5. 5. Internet som försäljningskanal : Vilka för- och nackdelar upplever konsumenten?

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan; Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :SARA OHLSSON; Emma Jönsson; [2010]
    Nyckelord :internethandel; internetbutik; kundvärde; nätet; distanshandel; försäljningskanal;

    Sammanfattning : Internet utvecklas hela tiden och allt fler människor använder sig av Internet när de gör sina inköp av kläder. Denna rapport kommer att ta upp hur kunden tycker att det är att handla sina kläder via nätet. LÄS MER