Avancerad sökning
Visar resultat 1 - 5 av 13 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.
1. Relationer i tiden : En kvantitativ studie om konsumenters relation till internetbutiker respektive traditionella butiker
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : År 2008 genomfördes en studie som undersökte konsumenters relation till internetbutiker respektive traditionella butiker. Sedan 2008 har internethandel blivit betydligt vanligare. LÄS MER
2. A web crawler to effectively find web shops built with a specific e-commerce plug-in
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : Internetshopping är i dagens samhälle något väldigt vanligt. Att kunna köpa saker på internet och få det skickat till din dörr är något människor finner både bekvämt och lockande. Med efterfrågan kommer marknaden och internetbutiker har därför blivit ett populärt ställe att sälja sina varor på. LÄS MER
3. Föränderlig navigationsstruktur : En empirisk studie i e-handelsmiljö.
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolanSammanfattning : Idag används internet till de flesta vardagsaktiviteter och har i olika grad blivit en rutin för många. Internetet används i utbildningssyfte, sökande efter information och sociala medier. Besök på internetbutiker har blivit allt vanligare och internetbutikrena konkurrerar numera med de fysiska butikerna. LÄS MER
4. Kundklubbar : ett förmånligare program
Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolanSammanfattning : Relationer finns runtomkring oss, såväl privata som offentliga. Även inom marknadsföringen utgörs grunden av relationer och under 90-talet spred sig relationsmarknadsföringen snabbt som begrepp. LÄS MER
5. Internet som försäljningskanal : Vilka för- och nackdelar upplever konsumenten?
M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen TextilhögskolanSammanfattning : Internet utvecklas hela tiden och allt fler människor använder sig av Internet när de gör sina inköp av kläder. Denna rapport kommer att ta upp hur kunden tycker att det är att handla sina kläder via nätet. LÄS MER