Sökning: "internetbutiker"
Visar resultat 6 - 10 av 13 uppsatser innehållade ordet internetbutiker.
6. "Om form, färg och stil är viktigt beställer jag aldrig på nätet" : En studie om upplevd risk vid handel på Internet
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : Syfte: Studien syftar till att identifiera upplevda risker och riskreducerare vid e-handel, samt beskriva hur dessa påverkas av produktens och Internetbutikens karaktär. Metod: Data insamlas genom enkätstudie, fokusgruppsintervjuer samt observationer. LÄS MER
7. Internet vs. Butik : En studie om bankers och mobiltelefonoperatörers verksamhet på internet
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : Bakgrund: I bakgrunden framgår att formerna utbyte och kommunikation harförändrats över tiden. Fysiska butiker börjar i allt mer högre gradersättas av virtuella internetbutiker. Detta leder till att företagenförlorar det fysiska mötet med kunden. LÄS MER
8. E-handelns påverkan på de fysiska butikerna inom bokbranschen
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomiSammanfattning : Syfte: Sedan utvecklingen av e-handeln som gjorde det möjligt att köpa och sälja varor via Internet, har den spridit sig snabbt och globalt. E-handeln har varit framgångsrikt vilket kan innebära svårigheter för de fysiska butikerna, vissa branscher är mer drabbade än andra. LÄS MER
9. Konsumenters köpbeteende på Internet : En studie av återköpsbeteendet hos studenter på Umeå Universitet och Wright State University
Kandidat-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitetSammanfattning : Kunders beteende är viktigt att förstå för ett företag som säljer produkter eller tjänster. Då alltmer handel nu sker på Internet finns ett intresse i att utreda hur en kund agerar vid inköp i en webbutik. LÄS MER
10. Internethandel och alternativa försäljningskanaler
Kandidat-uppsats, Institutionen för kommunikation och informationSammanfattning : Nutidens varuhandel uppkom under 1800-talets senare hälft. Utvecklingen har nu kommit så långt att konsumenterna genom Internet har fått en ny kanal för inköp. De traditionella köparna och säljarna använde tre kanaler för försäljning. LÄS MER