Sökning: "internetnärvaro"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade ordet internetnärvaro.

  1. 1. En undersökning av lyxighet gällande design på en webbapplikation

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Adam Moberg; Elina Jonsson; Felix Hedén; Harald Graf Morin; Oscar Wester; Nathalie Elsässer; Sara Nilsson; Simon Henriksson Välimaa; Teodor Lennmark; [2019]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Lyxsegmentet har varit sent i sin teknikadaption trots att e-handel, och vikten av internetnärvaro, har ökat. För att lyckas med omställningen måste handlare veta hur kundens upplevda känsla av lyx bibehålls på en webbapplikation. LÄS MER

  2. 2. Om SEO är så bra, så varför inte? : En kvalitativ studie om sökmotoroptimering

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Jasmine Petersson; Emelie Rasmusson Andersson; [2018]
    Nyckelord :Search engine optimization; diffusion of innovation; customers search behavior; presence on the internet; barriers; one-person- and microenterprises; growth; Sökmotoroptimering; adoption av nya innovationer; kundernas sökbeteende; internetnärvaro; hinder; enmans- och mikroföretag; tillväxt;

    Sammanfattning : Syfte och forskningsfrågor: Syftet med denna studie är att undersöka på vilka sätt enmans- och mikroföretag tar till sig sökmotoroptimering. Detta för att bättre förstå vilka hinder företag upplever med att ta till sig sökmotoroptimering, så att kunskap om hur företag skulle kunna ta sig förbi identifierade hinder genereras.  1. LÄS MER

  3. 3. User centered analysis of customer behaviours in the fast moving consumer goods sector

    Master-uppsats, Lunds universitet/Ergonomi och aerosolteknologi

    Författare :Caroline Schouenborg; Sarah Woodhouse; [2016]
    Nyckelord :User-centered design; scenario based design; personas; fast moving consumer goods; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : As digital solutions become a more integrated part of peoples’ everyday life, their purchasing patterns are changing. Today it is easier to research products and purchases can be performed anytime, anywhere. The change is apparent in most retail sectors but not as much in the fast moving consumer goods sector. LÄS MER

  4. 4. Något nästan förbjudet, en orakad nisch och en fika hos mormor : En studie om småföretagares konkurrenskraft

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Denise Blomberg; Johanna Johansson; [2014]
    Nyckelord :småföretag; konkurrenskraft; varumärke; relationer; nätverk; personal; internet; platsmarknadsföring; servicelandskap; social media; internmarknadsföring; servicekultur;

    Sammanfattning : Bakgrund  Små företag är en stor del av det svenska näringslivet, och trots att de stora svenska företagen utgör enbart 0,1 procent står de för 40 procent av omsättningen och de anställda i det svenska näringslivet. Det här innebär stor konkurrenskraft gentemot de små och medelstora företagen. LÄS MER

  5. 5. Hotells internetnärvaro : En jämförande studie mellan Karlstads kedjehotell och oberoende hotells exponering på Internet.

    L3-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan

    Författare :Peter Mattsson; Nikola Kocev; [2014]
    Nyckelord :hotels; Internet presence; search optimization; branding; hotell; internetnärvaro; sökoptimering; varumärke;

    Sammanfattning : In today’s society Internet is evolving the tourism industry and it’s the pioneers that use this marketing channel to further their brands that’s that reap the benefits of early adoption. In this essay we research how well two kinds of ownership structures, private ownership and chain ownership, in the hotel market match up against each other in Internet presence and the steps they have taken to encourage guests too book via their websites. LÄS MER