Sökning: "internetvana"

Hittade 5 uppsatser innehållade ordet internetvana.

  1. 1. Informerat samtycke ur ett kommunikativt perspektiv - En kvantitativ studie om kommunikativa faktorers betydelse för skapandet av en förtroendeingivande kommunikationsinsats i en digitaliserad samtid

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Ebba Gulliksen; Vera Karlsson; [2020]
    Nyckelord :förtroende; informerat samtycke; digitala plattformar; internetvana; cookies; kommunikation; Digital Natives och Digital Immigrants; Social Sciences;

    Sammanfattning : This study aims to investigate individuals' trust to informed valid consent on digital platforms and enlighten the relation between trust and communication. The research question of this study aims to answer what communicative elements an organization should take into account to communicate informed valid consent in a trustful manner. LÄS MER

  2. 2. E-handel av livsmedel : En kvalitativ studie som undersöker hur e-service quality påverkar kundens köpbeteende

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Danielle Gränström; Johanna Atterström; [2019]
    Nyckelord :e-service quality; consumer decisionprocess; online consumer behaviour; grocery shopping; e-service quality; consumer decision process; online consumer behaviour; grocery shopping;

    Sammanfattning : Introduction: E-commerce has shown a large increase in the last years and constitutes a great portion of the market. This has led to a digital shift and more people choose to e-shop. This has affected the retail business, since there are new, more comfortable ways to buy your groceries. LÄS MER

  3. 3. ”Advertising Nouveau” : en studie om okonventionell marknadsföring.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Maria Gustafsson; Johanna Grönvall; [2014]
    Nyckelord :okonventionell; viral-; stealth marknadsföring; word-of-mouth; beteende; unconventional; guerrilla-; viral-; stealth marketing word of mouth; attitude; behavior; gerilla-; attityd;

    Sammanfattning : Företag inom modebranschen står i dag inför en ökande konkurrenssituation. På grund av globaliseringen och interaktionen mellan kunder över internet, är konsumenterna idag mer medvetna än tidigare. LÄS MER

  4. 4. Av gammal vana : En kvalitativ studie om varför svenskar inte e-handlar livsmedel i större utsträckning

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Beata Henriksson; Jennie Friberg; [2014]
    Nyckelord :E-commerce; Groceries; Consumer behaviour; Sales channels; Dimensions of Innovations; Focus groups; E-handel; Livsmedel; Konsumentbeteende; Försäljningskanaler; Innovationers dimensioner; Fokusgrupper;

    Sammanfattning : The food industry is one of the fastest growing industries in Swedish e-commerce today. However, e-commerce still represents a very small part of the total food sales in Sweden. Experts have noted that, in order for e-commerce to expand in this field, Internet food sales must increase. LÄS MER

  5. 5. Utveckling av webbsida för lokala prisjämförelser med användbarhetsmetoder

    Kandidat-uppsats, Institutionen för teknik och naturvetenskap

    Författare :Jon Hällholm; [2005]
    Nyckelord :Användargränssnitt; användbarhet; usability engineering; databaser; webbdesign;

    Sammanfattning : Företaget Ritkonsult är ett företag på Västkusten som utför diverse konsulttjänster, främst rituppdrag inom brandskydd. De har den senaste tiden sett ett uppsving för främst prisjämförelser på Internet. Detta arbete har därför gått ut på att utveckla en prisjämförelsetjänst för lokala företag på Internet. LÄS MER