Sökning: "internkommunikation enkät"

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden internkommunikation enkät.

  1. 1. ”There is open and honest two-way communication at our company” : En kvantitativ undersökning om vad som kan påverkat Sandvik Manufacturing Solutions resultat på deras medarbetarundersökning.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humaniora

    Författare :Felicia Asklöf; Sofie Jonsson Hulkko; [2023]
    Nyckelord :Two-way communication; internal communication; organizational communication; organizational culture; Tvåvägskommunikation; internkommunikation; organisationskommunikation; organisationskultur;

    Sammanfattning : Denna kvantitativa studie undersöker faktorer som kan ha påverkat resultatet på Sandvik Manufacturing Solutions medarbetarundersökning relaterat till påståendet "There is open and honest two-way communication at our company” och varför. Studien tillämpade en enkät som distribuerades på Sandvik Manufacturing Solutions intranät och via e-post och fanns att tillgå för cirka 1900 medarbetare. LÄS MER

  2. 2. "Starka varumärken får kraft inifrån" : En kvalitativ fallstudie om internkommunikation kopplat till en organisations arbetsgivarvarumärke

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humaniora

    Författare :Lydia Berg; Filippa Grankvist; [2021]
    Nyckelord :employer brand; internal employer branding; internal communication; employees perceptions; employer value proposition; arbetsgivarvarumärke; intern employer branding; intern kommunikation; medarbetarnas uppfattningar; medarbetarlöfte;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna uppsats studien är att få djupare förståelse för och kunskap om hur organisationen vi undersökt, hädanefter benämnt som Organisation X kommunicerar internt för att stärka/upprätthålla sitt arbetsgivarvarumärke och hur detta implementeras och i sin tur uppfattas av medarbetarna.  Metod: Studien är en fallstudie som tillämpar en kvalitativ forskningsmetod med en tolkande ansats. LÄS MER

  3. 3. Kommunikationsflöde : En fallstudie av internkommunikation

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Hampuz Jönsson; Ludvig Sedelius; Oliver Oskarsson; [2021]
    Nyckelord :internkommunikation; effektivisering; geografisk spridning;

    Sammanfattning : För att ett företag ska kunna växa och öka sin lönsamhet krävs det engagerade medarbetare, för att skapa och behålla engagerade medarbetare är det viktigt för organisationer att utveckla sin interna kommunikation. Utan ett fungerande kommunikationsflöde kan sprickor i företaget uppstå, vilket kan leda till negativa konsekvenser som exempelvis att medarbetarna tappar förtroende för ledningen, eller att de inte är motiverade på arbetsplatsen. LÄS MER

  4. 4. Tystnadens eko : En kvantitativ studie om internkommunikationen på programmen för medie- och kommunikationsvetenskap på Karlstads universitet.

    L3-uppsats, Karlstads universitet/Avdelningen för medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Johan Munthe-Kaas; Elin Nilsson; [2020]
    Nyckelord :Internal communication; Karlstad university; media and communication; Internkommunikation; Karlstads universitet; medie- och kommunikationsvetenskap;

    Sammanfattning : Vi har nog alla någon gång varit medlem i en organisation. Och vad är mer frustrerande än att som organisationsmedlem inte få ta del av all den information som florerar runt? Som medie- och kommunikationsstudent får man snabbt lära sig vikten av att förmedla ut information på rätt sätt och i rätt forum, inte minst på grund av hur samhället idag är överöst med information och budskap. LÄS MER

  5. 5. Tydlighet skapar förståelse. En studie om medarbetarens förståelse av organisationens mål, budskap, värdegrund och varumärkesarbete på en statlig myndighet.

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för filosofi, lingvistik och vetenskapsteori

    Författare :Sunanda Malm; [2013-12-12]
    Nyckelord :Målförståelse; internkommunikation; värdegrundsarbete; medarbetarperspektiv;

    Sammanfattning : Varför har många företag och organisationer idag svårt att nå sina mål? Ledningar för organisationer har svårt att föra ut sina budskap och få medarbetarna att följa fattade beslut. Den här studien handlar om hur kommunicering av mål och ledningsbudskap tolkas och förstås av medarbetarna på en svensk myndighet, Arbetsmiljöverket. LÄS MER