Sökning: "internkommunikation vid förändringar"
Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser innehållade orden internkommunikation vid förändringar.
1. Ledningens internkommunikation som verktyg i förändringsprocessen ur ett medarbetarperspektiv
Master-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för informationssystem och –teknologiSammanfattning : Förändringstakten i hela samhället har blivit snabbare genom åren och det är framför allt tekniken som driver denna utveckling menar Olsson (2017). Organisationer ställs inför många utmaningar och förändringar inom verksamheten är nödvändiga för organisationens överlevnad. LÄS MER
2. INTERNKOMMUNIKATION : Effekter på hemtjänstens interna kommunikation under social distansering
Master-uppsats, Umeå universitet/Sociologiska institutionenSammanfattning : Inom svensk äldreomsorg utgör hemtjänstens personal en essentiell arbetsgrupp, vars fysiska närvaro i hemmet hos äldre individer utgör smittorisken för covid-19. I enlighet med rekommendationer från Folkhälsomyndigheten och Socialstyrelsen infördes därför restriktioner om fysisk kontakt mellan hemtjänstens personal i ett flertal kommuner. LÄS MER
3. INTERNKOMMUNIKATION : Effekter på Hemtjänstens interna kommunikation vid social distansering
Master-uppsats, Umeå universitet/Sociologiska institutionenSammanfattning : Inom svensk äldreomsorg utgör hemtjänstens personal en essentiell arbetsgrupp, vars fysiska närvaro i hemmet hos äldre individer utgör smittorisken för covid-19. I enlighet med rekommendationer från Folkhälsomyndigheten och Socialstyrelsen infördes därför restriktioner om fysisk kontakt mellan hemtjänstens personal i ett flertal kommuner. LÄS MER
4. Förändringskommunikation : En fallstudie om behovet av information genom en organisationsförändring
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)Sammanfattning : Förändringar är något som ständigt pågår i vår omgivning och innebär att organisationer och företag måste vidareutvecklas för att möta de utmaningar och krav som förändringarna medför. För att genomföra lyckad förändring krävs såväl förståelse om varför förändringen måste ske som engagemang för genomförandet. LÄS MER
5. Talk to me! : - en fallstudie om internkommunikation vid en organisationsförändring med fokus på motivation
Kandidat-uppsats, Fakulteten för ekonomi, kommunikation och ITSammanfattning : Förmågan att kunna kommunicera är av yttersta vikt för att en organisation ska vara fungerande. Det är också nödvändigt för en organisation att kunna förändra sig för att förbli effektiv. LÄS MER