Sökning: "internt koncept"

Visar resultat 1 - 5 av 56 uppsatser innehållade orden internt koncept.

  1. 1. Hur AI-tjänster för kundupplevelser i organisationer kan skapa nytta : en intervjustudie

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Hasanein Al Yassiri; [2023]
    Nyckelord :AI; CX; AI CX; artificiell intelligens; AI-investeringar; kundupplevelse; affärsnytta; verksamhetsnytta;

    Sammanfattning : Abstract Organisationer investerar numera i artificiell intelligens inom området kundupplevelser, så kallat customer experience, CX. CX är kundernas eller användarnas holistiska uppfattning av ett företag, organisation eller varumärke under hela kundresan, som omfattar planering av köp, genomförande av köp och upplevelsen efter ett köp, i synnerhet kundens köpresa. LÄS MER

  2. 2. Det Samtida Planeringsidealet 5-Minutersstaden : Applicerat Inom En Svensk Kommun

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Morgan Book; Russ Teneryd; [2023]
    Nyckelord :Ystas kommun; planeringsideal; 5-minutersstaden; hållbarhet; livskvalitet; mobilitet; Norra Djurgårdsstaden; Hamnstaden;

    Sammanfattning : Varje tidsepok har sina ideal för hur städerna ska se ut. I den tid som vi lever i så är fokus på hållbarhet och hur vi kan minska klimatpåverkan, men också livskvaliteten i städerna som har blivit allt mer aktuellt de senaste decennierna (Europeiska Unionen, 1999. 7). LÄS MER

  3. 3. Unwrapping the Customer Value concept and its application within an Industrial Manufacturing Firm : A Case Study within Husqvarna

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Robert Bunea; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Traditional manufacturing companies were reliant on selling their product centred offerings towards customers. However, technological developments, volatile market environments as well as calls for more personalised experiences from customers, have made the traditional product-centred approaches less effective. LÄS MER

  4. 4. Konstruktion och CE-märkning av lyftredskap : En handfast handbok och ett upplyftande exempel

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för kvalitets- och maskinteknik

    Författare :Viktor Lind; [2022]
    Nyckelord :CE-marking; Directory of Machinery; Lifting gear; Standardization; CE-märkning; Lyftdon; Maskindirektivet; Standardiserin;

    Sammanfattning : enlighet med Maskindirektiv (MD)2006/42/EG ska alla lyftredskap som tas i bruk eller omsätts på marknaden CE-märkas. Att ett lyftredskap är CE-märkt innebär att det uppfyller kraven det Europeiska ekonomiska samarbetsområdet (EES) har på hur säkert, hälsosamt och miljövänligt lyftredskapet är över hela sin livscykel. LÄS MER

  5. 5. Vad betyder lyssnandet för projektledarna i SDV projektet? : En fallstudie om digitaliseringsprojektet inom Region Skåne

    Magister-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Evelynn Kronqvist; [2021]
    Nyckelord :listening; communication; change process; collaboration; trust; lyssnandet; kommunikation; förändringsprocess; samverkan; tillit;

    Sammanfattning : Syftet med föreliggande studie är att redogöra för och analysera mekanismer i fenomenet lyssnande, och hur det kan påverka kommunikation, samverkan och tillit kontextualiserat i en offentlig organisations förändringsarbete. Denna undersökning kommer att baseras på fyra respondenters upplevelser och erfarenheter, och analyseras utifrån en abduktiv ansats med socialkonstruvistiskt synsätt. LÄS MER