Sökning: "internt varumärke"

Visar resultat 16 - 20 av 113 uppsatser innehållade orden internt varumärke.

  1. 16. ATT BYGGA FRÅN INSIDAN : En kvalitativ fallstudie om internt varumärkesbyggande på Coop

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Carolina Heimdahl Pettersson; Johannes Ågren; [2019]
    Nyckelord :internal branding; leadership; rebranding; internt varumärkesbyggande; ledarskap; varumärkesförändring;

    Sammanfattning : Internt varumärkesbyggande handlar om att på något sätt säkerställa att ett företags varumärkeslöfte anammas av de anställda så att varumärket verkställs i praktiken och i och med det möter de förväntningar som varumärket skapat hos kunden. För att företag ska lyckas förmedla sitt budskap till kund så är det därför viktigt att företag lyckas förena de anställda med företagets varumärke. LÄS MER

  2. 17. Minskad personalomsättning med hjälp av intern employer branding : En fallstudie om hur ett känt företag inom telekombranschen kan minska personalomsättningen av kundtjänstmedarbetare

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle

    Författare :Mia Englund; Lina Fjellström; [2019]
    Nyckelord :Brand; employer branding; internal employer branding; telecom industry; employee turnover; organizational culture; Varumärke; employer branding; intern employer branding; telekombranschen; personalomsättning; organisationskultur;

    Sammanfattning : A brand is one of the most important assets that an organization has. It is a complex collectionof experiences and images that belongs to the surrounding world and it can have a huge impacton the organization. Today, brands are used in various ways and in different areas. One of theseareas is employer brand. LÄS MER

  3. 18. Arbetsgivarvarumärket inom en kommun : Vad är en attraktiv arbetsgivare?

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för arbetshälsovetenskap och psykologi

    Författare :Hanna Bengtsson; Caroline Norstedt; [2019]
    Nyckelord :Employer branding; Values; Attractive employer; External and internal employer brand.; Arbetsgivarvarumärke; Värdegrund; Attraktiv arbetsgivare; Externt och internt arbetsgivarvarumärke.;

    Sammanfattning : Studiens syfte var att i samarbete med en kommun i Mellansverige genomföra en studie om kommunens arbete vad gällde deras arbetsgivarvarumärke samt upplevelsen av en attraktiv arbetsgivare. Detta har undersökts ur arbetsgivarens respektive medarbetarnas perspektiv. LÄS MER

  4. 19. En attraktiv plats : En kvalitativ fallstudie av framgångsrik platsmarknadsföring

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Anton Andrée; [2019]
    Nyckelord :Framgångsfaktorer; komplikationer; platsmarknadsföring; platsvarumärke; samarbeten; varumärke; Åre;

    Sammanfattning : I denna studie genomfördes en empirisk undersökning av Åres arbete med platsmarknadsföring. Undersökningen gjordes för att öka kunskapen kring hur framgångsrika orter arbetar med att marknadsföra sig. Förhoppningsvis kan undersökningens resultat hjälpa andra orter att framgångsrikt designa sin platsmarknadsföring. LÄS MER

  5. 20. From zero to hero : En fallstudie om hur användandet av internt varumärkesbyggande tagit Gekås Ullared till toppen.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Veronica Ahlström; Frida Edlund Pihlaja; [2018]
    Nyckelord :Ett företags anseende; Internt varumärkesbyggande; Kundvärde;

    Sammanfattning : Syfte och forskningsfrågor                                Syftet är att skapa en förståelse för internt varumärkesbyggande hos företag. Studien avser även att bidra med en insikt om hur den vetskapen kan ge bidrag till positiva kundvärden, för att stärka företagets goda anseende och därmed deras position på marknaden. LÄS MER