Sökning: "internt varumärkesbyggande"
Visar resultat 11 - 15 av 18 uppsatser innehållade orden internt varumärkesbyggande.
11. ATT SKAPA EN AMBASSADÖR : EN UPPSATS OM VARUMÄRKESBYGGANDE INIFRÅN
Kandidat-uppsats, Institutionen för informatik och mediaSammanfattning : Syftet med uppsatsen är att undersöka hur den interna kommunikationen kan användas för att stärka den externa kommunikationen, det vill säga stärka varumärket och förenkla varumärkesbyggandet. Genom att de anställda verkar som ambassadörer för varumärket kan ett företag stärka sin position både externt och internt. LÄS MER
12. Arbetsgivarvarumärket inifrån och ut
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : The acknowledgement that organizations have an employer brand, combined with the rising demand of highly qualified workers, has led to countless best practice models and employer brand consulting agencies specializing in managing organizations’ reputation as employers. Early definitions describe employer branding as aimed at both potential and existing employees in order to attract, but also retain a talented workforce. LÄS MER
13. Varumärket Textilhögskolan
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen TextilhögskolanSammanfattning : Institutionen Textilhögskolan är en fristående del av Högskolan i Borås. Skolan har en lång och genuin textilhistoria. Textilhögskolan har genom sitt breda utbud av utbildningar kunnat bygga upp en kombination av olika kompetenser inom hela den textila värdekedjan och blivit en viktig aktör. LÄS MER
14. ”Den dolda kraften” : En studie om internkommunikation, kultur och internt varumärkesbyggande vid Företaget X
Kandidat-uppsats, Medier och kommunikationSammanfattning : Abstract Title: Företag X” the hidden power” a study of internal communication, culture and internal branding. Företaget X has in real life a different name. LÄS MER
15. Vem är vi eller vad är vi? : -En studie av identiteter hos ett tjänsteföretag
Magister-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitetSammanfattning : Ledningen för försäkringsbolaget i denna studie arbetar med att implementera ett nytt kommunikationskoncept som vi kallar ”socialt ansvarstagande”. Detta koncept ska förankras, både externt ut mot kund samt internt hos personal. LÄS MER