Sökning: "internt varumärkesbyggande"

Visar resultat 6 - 10 av 18 uppsatser innehållade orden internt varumärkesbyggande.

  1. 6. Internt varumärkesbyggande - En studie om internt varumärkesbyggande i franchisetagarverksamheter

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Victoria Persson; Cassandra Bergqvist; [2017]
    Nyckelord :Corporate Brand; Internt varumärkesbyggande; Franchise; Fastighetsbyrån; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: Internt varumärkesbyggande – En studie om internt varumärkesbyggande i franchisetagarverksamheter. Universitet: Lunds Universitet, Campus Helsingborg, Institutionen för Service Management. Kurs: KSMK65 Service Management: Examensarbete för kandidatexamen, 15 hp. VT 2017. LÄS MER

  2. 7. Internt varumärkesbyggande : Förmedling av ett varumärke i en serviceorganisation

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Simon Frisk; Laura Åberg; [2016]
    Nyckelord :varumärke; internt varumärkesbyggande; kommunikation; servicekultur; värderingar; intern varumärkesorientering;

    Sammanfattning : Serviceorganisationer med direkt kundkontakt kräver att de anställda uppfattar och förmedlar varumärket till konsumenten enligt företagets uttalade varumärkesmål. Internt varumärkesbyggande är en process som innebär att anställda är en tillgång i uppbygganden av varumärket, genom kontakten med kunderna. LÄS MER

  3. 8. Välgörenhet är kryddan av rikedom : filantropi inom svenska företag

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Magnus Andersson; Jakob Sällström; [2015]
    Nyckelord :Philanthropy; Charity; CSR; Swedish corporations; Branding; Corporate communication; Employer branding; Filantropi; Välgörenhet; CSR; Svenska företag; Varumärkesbyggande; Företagskommunikation; Employer branding;

    Sammanfattning : Filantropi inom företag har sedan länge varit ett fenomen utanför Sverige. Dock har filantropin brett ut sig inom Sverige de senaste åren och blir allt populärare av olika anledningar. Till exempel säger vissa företag att de känner en skyldighet att hjälpa de som har det sämre och de inom sin omgivning. LÄS MER

  4. 9. "Följ oss på Facebook" : - En kvantitativ studie om företags erfarenheter av närvaron på Facebook

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Sociologiska institutionen

    Författare :Sofia Eriksson; Malin Norgren; [2014]
    Nyckelord :New institutional theory; Facebook; company; Nyinstitutionell teori; Facebook; företag;

    Sammanfattning : Företags närvaro på Facebook har under de senaste åren ökat kraftigt. En uppfattning är attföretag, stora som små, har etablerat sig på Facebook för att vara “rätt i tiden”. Detta skapar funderingar kring vilka anledningar som ligger till grund för närvaron och om företagen upplever den gynnsam. LÄS MER

  5. 10. Många bäckar små gör en stor å?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Cornelia Nilsson Ekman; Helena Walthersson; [2013]
    Nyckelord :Lunds universitet; Organisationsvarumärkning; Varumärkning av högre utbildning; Internt varumärkesbyggande; Varumärkesambassadörer.; Social Sciences;

    Sammanfattning : Dagens universitet står inför en allt högre konkurrens om studenter både nationellt och inter-nationellt. Behovet av varumärkning av högre utbildning har således blivit allt större. Univer-siteten måste därför arbeta med att särskilja sig från mängden för att kunna locka studenter och medarbetare till sig. LÄS MER