Sökning: "interorganisatoriskt perspektiv"

Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden interorganisatoriskt perspektiv.

  1. 1. Vem gör vad och för vem? : En kvalitativ studie om samverkan mellan skola och socialtjänst, kring barn som far illa eller riskerar att fara illa.

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Emelie Roos; Jolin Skogfält; [2022]
    Nyckelord :school; social services; cooperation; children who are harmed; interorganizational perspective; skola; socialtjänst; samverkan; barn som far illa; interorganisatoriskt perspektiv;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie var att undersöka vilka hinder och framgångsfaktorer yrkesverksamma inom skola och socialtjänst upplevde i samverkan med varandra kring barn som far illa eller riskerar fara illa, samt vad som gör att dessa faktorer upprätthålls. En kvalitativ innehållsanalys har använts för att analysera insamlad empiri från semistrukturerade kvalitativa intervjuer, med tre yrkesverksamma inom socialtjänst och två yrkesverksamma inom skola. LÄS MER

  2. 2. Det interorganisatoriska lärandet i coopetition mellan banker och fintechbolag : Hur lärandet går till i en relation som genomsyras av både samarbete och konkurrens.

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling

    Författare :Annie Dämbäck; Sofie Gustafsson; [2020]
    Nyckelord :Interorganizational learning; Coopetition; Absorptivelearning capacity; Fintech companies; Banks; Power; Interorganizational dependence; Digitization; Finance; Interorganisatoriskt lärande; Coopetition; Absorberande inlärningskapacitet; Fintechbolag; Bank; Makt; Beroende; Digitalisering; Finansmarknaden;

    Sammanfattning : Introduktion Digitaliseringen har lett till att flera nya aktörer trätt in på finansmarknaden och kundbehov har ändrats. Bankerna har därför behövt genomgå förändringar för att klara sig på marknaden. Detta har de gjort genom att bland annat ha ingått samarbeten med fintechbolag. LÄS MER

  3. 3. Ett, tu, tre - hur ska detta ske? : Om utmaningarna i relation till tre nivåer av digitala klyftor i kommunalt digitaliseringsarbete

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Informatik; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Maja Axi; Daniela Sundin; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Forskningsproblem: Trots att de flesta svenskar idag har tillgång till internet och digital teknik finns det samhällsgrupper som står utanför det digitala samhället, och de digitala klyftorna är alltjämt närvarande. Offentlig sektor måste främja digital inkludering, vilket skapar svårigheter då de samtidigt måste följa med i den digitala utvecklingen. LÄS MER

  4. 4. Den samtida skålverkarens möjligheter och utmaningar : - En studie om bemanningskonsulters yrkesidentitet och lojalitet i ett interorganisatoriskt sammanhang

    Kandidat-uppsats, Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Björn Fagerstedt Henrikson; Emil Sundlöf; [2013]
    Nyckelord :Bemanningskonsult; interorganisatoriska sammanhang; identitet; yrkesidentitet; social identitet; sociala mönster; temporära grupper; behov; mål; lojalitet; riktning av lojalitet; perspektiv på lojalitet.;

    Sammanfattning : Syfte: Uppsatsens syfte är att studera och förklarahurbemanningskonsulters yrkesidentitet påverkas av attverka i ett interorganisatoriskt sammanhang. Vidare är syftet att studeraoch förklara hurbemanningskonsulters lojalitet påverkas som en följd av de temporära grupperna. LÄS MER

  5. 5. Delat ledarskap från ett interorganisatoriskt perspektiv : En kvalitativ undersökning om relationen mellan konsultchefer vid bemanningsföretag och deras kontaktperson vid kundföretaget

    Kandidat-uppsats, Sektionen för hälsa och samhälle (HOS)

    Författare :Liza Andersson; Josefin Kristiansson; [2011]
    Nyckelord :shared leadership; inter-organizational perspective; consultant manager; client companies; boundary spanners ; delat ledarskap; interorganisatoriskt perspektiv; konsultchef; kundföretag; ”boundary spanners”;

    Sammanfattning : Syftet med undersökningen är att studera och öka förståelsen för relationen mellan bemanningsföretagens konsultchefer och deras kontaktpersoner vid kundföretagen. Genom att beskriva och analysera hur kontakten mellan konsultchefer och kundföretag ser ut är målet att besvara följande frågor: vem som ansvarar för vad, hur ser konsultchefen respektive kundföretaget på sin och den andra partens roll samt hur de ser på den överlappning som uppstår i ansvar och ledning av konsulterna. LÄS MER